[Czuwaj] Re: Prosto z WPROST

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Pon, 6 Sie 2007, 08:51:06 CEST

Witaj Michu,

W Twoim liście datowanym 6 sierpnia 2007 (00:06:23) można przeczytać:

> Witam,
> Niezgodzę się ze stwierdzeniem, że WSZYSTKIE niepokorne jednostki budowały
> ZHR. Moja drużyna również była "niepokorna" i dobrze pamiętam te długie
> rozmowy na przełomie lat 90-tych na temat czy wyjść z ZHP i budować coś
> nowego. Zostalismy w ZHP z czego jestem teraz dumny.
> Co do artykułu WPROST. Nie chciałbym upolityczniać listy, jednak już od
> dawna było widać i słychać jak szeroka rzeką płyną kadry ZHR do obecnego
> rządu i jemu podległych struktur....
> Artykuł muszę najpierw przeczytać aby móc się wypowiedzieć co do treści.
> [...]

Może nieprecyzyjnie się wypowiedziałem. Oczywiście nie wszyscy kontestatorzy, jak jeden mąż wyszli z ZHP i utworzyli ZHR. Duża część tak, ale nie wszyscy, czego Twoja jednostka może być przykładem. Sam nie wiem, nie potrafię jednoznacznie powiedzieć czy to źle, czy dobrze. Nie jestem utopistą, by twierdzić, że to źle, bo gdyby wyszły, to ZHP by zakończył swój żywot i byłoby cacy. Po pierwsze nie zakończyłby, po drugie jeden monopol zastąpiony drugim to wcale nie jest cacy. Ale też się zastanawiam czy to, że świadomi wychowawcy i dobrzy instruktorzy stojący na czele dobrych drużyn oraz szczepów pozostali w ZHP to źle. Nie - bo mamy pluralizm w harcerstwie, a ZHP w swej masie nie jest całkiem do bani. Mnie osobiście wcale nie zależy by był. Wręcz odwrotnie. :-)
A pisząc o tym, że kontestujący czy niepokorni budowali ZHR miałem na myśli nie tylko działania organizacyjne, ale również dojrzewanie instruktorów do decyzji, klimat itp., itd. A więc Twoja Drużyna też w jakimś sensie tworzyła ZHR dyskutując o ważnych sprawach i będąc niepokornną.
Co do politycznych aspektów harcerskiego zaciągu kadr rządowych w ZHR nie będę się wypowiadał poza jednym zdaniem. Nie mam nic przeciwko temu by instruktorzy pełnili służbę w strukturach państwa. Ale nikomu nie wolno się przy tym podpierać szyldem tej czy innej organizacji. A do władz szli nasi instruktorzy za każdego rządu. Za prawicowych więcej, za lewicowych mniej, to zrozumiałe.

Serdecznie pozdrawiam!

 phm. Piotr Giczela HR
Łuków