Re: [Czuwaj] mieć dość, było: Konsultacje minimow stron ZHP

Dominik Jan Domin dominik.jan.domin w gmail.com
Śro, 19 Gru 2007, 23:04:48 CET

----- Original Message -----
From: "Darek Brzuska" <brzuska w mp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, December 19, 2007 10:45 PM
Subject: [Czuwaj] mieć dość, było: Konsultacje minimow stron ZHP

> Ale proszę Cię! Twoje uwagi o harcerzeniu poza organizacją są stałe i
> niezmienne co do idei, choć różne w formie.

Bo widzę, co ludzie robią. I smuci mnie to.

> Więc proszę. Przestań, i nawet o tym nie myśl! Z kim się wtedy będę nie
> zgadzał (albo zgadzał)?
>
> Ten związek jest reformowalny, choć możemy nie zgadzać się z drogą
> reformowania.

Wciąż też tak uważam. Moja uwaga też tyczyła mozliwych skutków pewnych dróg
reformowania.

Co bowiem, gdy wytyczne postawią przed druzyna trudne do akceptacji
wytyczne - np. www (a czy to jest wychowawcze?).zakaz reklam, a tu serwer
bezplatny w zamian za pop-upa? Czy drużyna dostanie od Związku miejsce na
serwerze? A może będzie miala do wyboru: zacząć placić kasę, bo ktoś
wymyślił mądre wytyczne i uczy harcerzy oszczędności zgodnie z któryms tam
punktem prawa dla maluczkich, albo ignorowac zarządzenie (niewychowawcze),
albo zlikwidowac stronę?

Wytyczne - jestem jak najbardziej za - dla serwisu centralnego: jeden CMS
(gotowy, po co tracić siły na budowę od podstaw), jeden szablon graficzny
(ew. możliwośc doboru własnego), standardowy układ we wszystkich powiązanych
podserwisach. Ale to wewnętrzna sprawa ZI / rzecznika / grupy ds. PR / i
takich ludzi.

Ale dla drużyn?

DJD