[Czuwaj] Re:Po Jamboree

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pon, 31 Gru 2007, 00:47:04 CET

30-12-07, Ryszard Rutkowski <ryszardrutkowski w tlen.pl> napisał(a):

> G00 Ty znasz taką ładną zasadę o dyskusji w harcerstwie, że jakby nie
> zacząć i tak kończy się barterstwie. Przypomnisz mi?

Taa, spisałem kiedyś kilka sformułowań zarzynających jakąkolwiek
dyskusję na tematy harcerskie, przede wszystkim krytykę.

Pierwsze jest takie " A Braterstwo??". W ten sposób obronić możemy
wszystko. Nawet masowy mord na obozie którego dopuścił się drużynowy.
Bo jak możemy oskarżyć kogokolwiek o cokolwiek? BRATERSTWOOO! :]

Drugi motyw to POZYTYWNOŚĆ. Ci którzy nie rozumieją do końca
pozytywności w odniesieniu do metody harcerskiej myślą że polega ona
na tym, że nie można się w żaden negatywny sposób odnosić do
CZEGOKOLWIEK w harcerstwie. Czyli nie można krytykować :)

A stąd, droga Karolino, już krok do komunistycznego braku krytyki i
klakierstwa, którego parodię przedstawiłem w filmiku z Rejsu.