[Czuwaj] Harcmistrz

Kamil Wais kalimu w wp.pl
Pią, 2 Lut 2007, 12:10:22 CET

Wiadomość od: czesiek w harcerstwo.net
E-mail: czesiek w harcerstwo.net
Data: piątek 2 lutego 2007 (07:34:01)
Temat: RE: Re[2]: [Czuwaj] Harcmistrz

ch>> Pewnie w 1938 ?   ;-)))))
ch>> A poważniej, to także wśród hufcowych
ch>> stopień hm był w mniejszości.
chn> (...............)
ch>> Nie do końca.
ch>> Wbrew temu co twiedzisz, przed wojną,
ch>> wśród osób w wieku poniżej 30 lat,
ch>> stopień harcmistrza bardzo rzadko występował.
ch>> (przynajmniej w Krakowie)

chn> OK, tylko ciekawi mnie na podstawie jakich danych?
chn> Możesz podac źródło Czesławie?

chn> PC=================================
chn> Szczegółowo będzie trudno bo musiałbym dotrzeć
chn> do materiałów roboczych Monografii 50-lecia (1981).

oki, rozumiem,

chn> Zresztą z podanych przez Ciebie danych:

chn> 17 choragwi = 108 hm. do 30 lat

chn> 1 chor = 6 hm. do 30 lat

chn> nie wynika nadmiar młodych harcmistrzów.

Nie sugerowałem, że istniał nadmiar młodych harcmistrzów.
Połączyłeś Czesławie dwa maile ze sobą, jak mi się wydaje, a moja
ciekawość odnosiła się jedynie do Twojej wypowiedzi, że "także wśród
hufcowych stopień hm. był w mniejszosci".

Zastanowiło mnie skąd to wiesz, bo najchętniej sam chciałbym sobie o
tym poczytać - zwłaszcza jeśli to byłyby dane dla całego ZHP
ewentualnie dla hufców OH-y lub OH-k. Oczywiście interesuje mnie tylko
okres do 39r.

chn> Czesław

Pozdrawiam,
Kamil Wais