[Czuwaj] ratunku !!! zjazd programowy !!!

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Śro, 7 Lut 2007, 22:03:13 CET

Zaglądam ostatnio na forum pewnego hufca ZHP, z litości nie zdradzę w jakiej miejscowości, owocnie, bo do swoich osiągnięć muszę zaliczyć, że uświadomiłem zastępcę komendanta hufca d/s programowych, że nie ma już 2 rot przyrzeczenia do wyboru (nie wiedział!!), a co do dyskusji o ewentualnej zmianie prawa podczas zjazdu, to sami poczytajcie...
ęPrzeciez kazdy z nas jest tylko czlowiekiem, i nie wierze ze ktory kolwiek z harcerzy nie pipil chociaz kilka lykow alkoholu. Bo wg mnie jest to nie realne chociaz chec sprobowania tego co to jest i jak smakuje. Ale palenie tytoniu to jest inna sprawa, bardzo trudno jest rzucic palenie. To trzba mniec silna wole i nikt chcial by chcial tego nie zmieni. Wiec ja tez jestem za tym zeby zmienic go.To znaczy aby bylo napisane w mudrurach.
ęMałe podsumowanie:D 10 punkt Prawa harcerskiego jest! Myślę, że to od samych harcerzy zależy czy będą go przestrzegać. Jeśli cokolwiek miałoby się zmienić, to uważam, że jedynie w kwestii dopisania do tego prawa, że chodzi o przestrzeganie w mundurze i ja osobiści uważam, że jest to najlepsze rozwiązanie tego, co z tym punktem zrobić. No chyba, że macie inne pomysły...

ędopisujac do prawa ze Harcerz nie pali tytoniu i nie pije napojow alkoholowych, w mundurze. byloby dobrym pomyslem! gdyz dopisujac to nie zrobimy nikomu krzywdy i co z tego ze ktos sobie zapali wypije jedni piwko ale chce sluzyc Polsce i Bogu, zolnierze tez pala i czy przez to sa potepiani sluza ojczyznie sa bohaterami... a cio do marihuany to i tak w prawie harcerskim nie ma mowy nic o marihuanie wiec palac ja zaden harcerz nie lamalby prawa harcerskiego. dziekuje to jest moje zdanie! Pozdrawiam wszystkich:)
ęWracając do tego naszego Przyżeczenia Harcerskiego to faktyczni została jedna rota, ale nie ze wzgledu na to co móiwł BP... I ta zmiana czyli jedna rota została wprowadzona po 2000 roku czyli po Gnieźnie 2000. I nie jest tak, iż z powodu do wstąpienia do WOSM... Dopiero teraz tak patrze w statut i on sie kłuci sam ze sobą... ZHP jest organizacją dla wszytskich ale w tym momencie nie ma przyżeczenia dla wszystkich...
Jeśli chodzi o Prawo, to juz nie raz byo zmieniane aby było dla harcerzy danego okresu... Co do 10 pkt, to jest już zestarzały i nie na czasie... Po pierwsze zmusza harcerzy do nie picia i nie palenia, nie mówie ze to źle, ale krucjata dla harcerzy?? Po drugie teraz nie tyle papierosy czy alkohol sa problemem, ale narkotyki... Czego nie ma ujete w Prawie!!!
Andrzej to nie my chcemy je zmienic, bo to nie ja zwołałem Nadzwyczajny Zjazd Programowy ZHP, to po pierwsze a po drugie to już życie je zmienia, tak jak poprzednie Prawa Harcerskie naszych przodków....

ęA 10 pkt pkt prawa jak dla mnie powinien brzmiec: Harcerz jest czysty w myśli, w mowie i uczynkach; stara sie nie palic tytoniu i nie pić alkoholu oraz NIE bierze środków odużających.
Co do pierwszego pkt to też ym cos zmienił ale nie wie jeszcze co, jednak napewno bym nie "wsadzał" w prawo Boga... Jesli cos nie za bardzo sie podoba to zawsze zostaje ZHR...

ęDh. Komendantka naszej Choragwii jest tez za zmienieniem 10 pkt, i za wstawieniem do prawa slow o srodkach oduzajacych.

Jako przykladowy 10 pkt podala nam przyklad BJ

Cytat:
Harcerz jest czysty w myśli, w mowie i uczynkach; stara sie nie palic tytoniu i nie pić alkoholu oraz NIE bierze środków odużających.

ęDodać wzmiankę o narkotykach, a jeżeli chodzi o papierosy, czy alkohol to wprowadzić "prośbę" o unikanie tego w mundurach, czy o spróbowanie unikania tego kompletnie.

Nie wiem, jak wam, ale mnie nogi się uginają...
Andrzej.