[Czuwaj] z dzisiejszych obrad Senatu -lustracjanaczelnictwa

TOGRO.com.pl togro w togro.com.pl
Wto, 13 Lut 2007, 02:30:50 CET

Nie wiesz?
Wiesz, tylko wydaje Ci się, ze GK dolozyla sie do tego, ze Stoleczna ma
Piaskowa. Albo takie informacje przekazali Ci, którzy chcieli abys tak
myslal.

No wiec postaram się, choc dane mam tylko z dokumentow - ale to i tak wiecej
niż ma GK, bo ta nawet dokumentow nie ma jak się okazalo ostatnio.

Na spotkaniu Wladz Naczelnych z Wladzami Choragwi, o ktorym pisalem w jednym
z poprzednich postow, komendant choragwi przedstawil cala historie
pozyskania gruntow i przeprowadzenia inwestycji.

1. GK w latach 80-tych dzierzawi od miasta grunty (3000 m2) przy ul.
Piaskowej 4. Zawiera umowe na rok. W umowie jest wyrazny zapis, ze umowa po
roku zostaje automatycznie rozwiazana.

2. Stoleczna kilka lat pozniej dzierzawi od GK pomieszczenia na magazyny
przy Piaskowej (GK już w tedy nie ma zadnych papierow na ten grunt - umowa
wygasla). Na tym samym terenie operuje jeszcze kilku innych dzierzawcow. GK
korzysta jeszcze z dwoch garazy.

3. GK czyni starania o pozyskanie tego gruntu, ale bezskutecznie. Przestaje
wiec interesowac się tym terenem. Jest w posiadaniu opinii, ze ten grunt dla
ZHP jest bezwartosciowy (planowany wezel komunikacyjny).

4. Komendant Choragwi uzyskuje od Naczelnika zgode na zajecie się tym
terenem. Jest radnym Rady Warszawy. Dociera do odpowiednich osob i pozyskuje
dla ZHP grunt o powierzchni 4000 m2 - wieczysta dzierzawa. GK nie bierze
udzialu w tej operacji. To 1000 m2 wiecej niż kilka lat wczeniej miala tylko
na rok GK.

5. Rozpoczyna się inwestycja przy Piaskowej - w zamian za prawo do gruntu
inwestor buduje w tym miejscu apartamentowiec z lokalami uzytkowymi. ZHP
(Stoleczna) dostaje gotowke oraz powierzchnie uzytkowe i lokale mieszkalne.

6. GK podejmuje uchwale w mysl ktorej Stoleczna ma wplacic na konto GK 2 mln
zlotych (50% pozyskanych srodkow z tej inwestycji).

7. Stoleczna przenosi się do nowej siedziby przy ul. Piaskowej.

8. Skarbnik ZHP zarzuca Wladzom Stolecznej dzialanie na szkode ZHP.

Tak to wyglada w wielkim skrocie. Nie podaje dokladnych dat bo ich nie
pamietam, ale wszystko jest w dokumentach. Przebieg samej inwestycji (daty i
kwoty) umieszaczone sa na stronie Stolecznej - prezentacja, która była
przedstawiona czlonkom Wladz Naczelnych obecnych na spotkaniu. Wazne jest
to, ze GK przez caly czas nie brala udzialu w pozyskaniu tego terenu ani
przeprowadzeniu samej inwestycji. Udzial GK ograniczyl się do zadania 50%
haraczu.

Ja nie mam watpliwosci, ze kwota o ktorej mowimy to proba wymuszenia
haraczu. Bo jak to inaczej nazwac? Koszty posrednie w wys. 50%?
Dzisiaj 50% od Stolecznej, a jutro 70% od Wielkopolskiej, czy Slaskiej. No
bo dlaczego nie?
Pozostale choragwie siedza cicho, bo jeśli GK dostanie 2 mln od Stolecznej,
to pozostale będą musialy zrzucic się na kwote o 2 mln mniejsza.

Na koniec: Uwazam, ze inwestycja na Piaskowej 4 to jedno z najwiekszych
osiagniec ekonomicznych jakie udalo się przeprowadzic w ZHP. Przeprowadzona
w czasie gdy GK tracila udzialy w harcturze, zaciagala dlugi i zmuszona była
sprzedac Niemcewicza.

Pozdrawiam
Tomek