[Czuwaj] Harcerskie ideały -koferencja

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Nie, 18 Lut 2007, 19:13:49 CET

wczoraj byłem na przezjadowej konferencji zorganizowanej wspólnie przez
łódzkie hufce Bałuty i Polesie.
nie byłem niestety do końca (może Szumyk, albo Misiek, którzy byli do
końca uzupełnią moją wypowiedź).

Wnioski w skrócie:
1. W sprawie Prawa Harcerskiego dominuje przekonanie, że nalezy zmienić
jego treść, w taki sposób aby był onz bardziej zrozumiały, pojawiły się
wniski, że należy przy tym wykorzytać redakcie PH z 1964 i 1989 roku.
Szczególnie niezrozumiałe są punkty "Na słowie harcerz polegaj jak na
Zawiszy", "Harcerz posętępuje po rycersku". "Harcerz jest czysty w mysli
mowie i uczynakch", nienajlepsze są sformułowania "Harcerz jest karny" i
"Harcerz kocha przyrodę". Co do zasady abstynencji zdnia były podzielone.

2. Generalnie dalsze mnożenie komentarzy do dotychczasowego tekstu nie
jest dobrym rozwiązaniem

3. Pozostawienie całkowitej swobody interpretacji PH druzynowym
zdecydowanie zmniejsza jego skutecznośc.

4.Kodeks instruktorski, wg omawianej przez nas propozycji wymaga dużych
modyfikacji, a i tak pozostanie materiałem do gawę i kominków
instruktorskich, bez większego wpływu na funkjconwanie ZHP.

Gdy wychodziłem zaczynła się 3 część dyskucji.
Konferencja odbywała się w 4 grupach, więc uczestnicy innych grup mogli
zapamiętać ją nieco inaczej

Marcin Wojtczak