[Czuwaj] Harcerskie idea³y

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
¦ro, 21 Lut 2007, 10:33:03 CET

Aleksander Senk napisa³(a):

> 2. Nie twierdze, ze P czy PH to juz ma byc calkiem calkowicie takie
> samo i na zawsze jedynie niezmienne.
> Twierdzilem i twierdze, ze jezeli juz ma byc zmieniane (abstrahujac od
> tego, czy poglebianie to zmiana, czy nie) to moze tego dokonac
> autorytet. Ktos, kto jest rzeczywistym autorytetem, ideowcem, ktos,
> kto co calym zyciem itp. itd.
> A nie Zjazd, ktory sklada sie z ludzi, ktorzy o idei maja w wiekszosci
> (albo przynajmniej w polowie, jak optymistycznie zaklada Rafal) nikle
> pojecie, nie mowiac juz o realizowaniu tej idei w zyciu.

Zupe³nie siê z tym nie zgadzam. Zmiany mo¿e dokonaæ ogó³ instruktorów,
poprzez ogólnozwi±zkow± dyskusje nad tekstem prawa pod k±tem jego
skuteczno¶ci w realziacji celów dzia³ania harcerstwa, a formalnie musi
siê odbyæ w wyniku decyzji podjêtej przz dalegatów wybranych przzez
instruktorów w czasie zjazdu.

A co do autorytetów, to mam wra¿enie, ¿e obecnie nie ma ¿adnej zyj±cej
osoby, która mog³aby tak± rolê pe³niæ.
Wiêc odwo³anie siê do autorytetów jest zwyczajnie prób± zamkniêcia dyskusji.

Jesli mia³by siê odwo³ac do jakich¶ autorytetów, to skorzysta³bym z
pomocy wybitnych psychologów i pedagagów, ale nie wiem, czy to
zadowoli³oby tradycjonalistów.

Marcin Wojtczak