[Czuwaj] Harcerskie idea³y

Aleksander Senk senk w post.pl
¦ro, 21 Lut 2007, 16:48:05 CET

Marcin Wojtczak napisa³(a):
> Aleksander Senk napisa³(a):

> Zupe³nie siê z tym nie zgadzam. Zmiany mo¿e dokonaæ ogó³ instruktorów,
> poprzez ogólnozwi±zkow± dyskusje nad tekstem prawa pod k±tem jego
> skuteczno¶ci w realziacji celów dzia³ania harcerstwa, a formalnie musi
> siê odbyæ w wyniku decyzji podjêtej przz dalegatów wybranych przzez
> instruktorów w czasie zjazdu.

ok - mamy zupelnie inne koncepcje Prawa.
Dla mnie to nie tylko narzedzie wychowawcze, ktore wykorzystuja
instruktorzy w pracy wychowawczej, ale i zbior idealow, ktorym sami sa
poddani i sami sie wg nich maja doskonalic.

Ja po prostu nie uwazam siebie (jako instruktora) za osobe, ktora ma
prawo modyfikowac cos, czemu powinna byc posluszna

> A co do autorytetów, to mam wra¿enie, ¿e obecnie nie ma ¿adnej zyj±cej
> osoby, która mog³aby tak± rolê pe³niæ.
> Wiêc odwo³anie siê do autorytetów jest zwyczajnie prób± zamkniêcia
> dyskusji.

Hehe, zastanawialem sie, czy ktos to kiedys powie.

Kilka autorytetow zostalo... np. w ZHR.
Poza tym - moze nam sie jakis wyksztalci w ciagu kilku lat?
W koncu nie tylko bohaterowie wojenni mogli nimi zostawac.
Ja moze mam na jakas osobe, ktorzy jako osoby zyjace idea i
wprowadzajace ja w zycie by sie nadaly. (choc moge miec watpliwosci co
do paru w zasadzie mniej istotnych rzeczy w jej dzialalnosci
instruktorskiej).

Ale, co istotniejsze, brak autorytetow jest chyba wlasnie symptomem
problemu, z jakim boryka sie ten Zwiazek.
I chyba warto przegrupowac szyki, zanim sie pojdzie do przodu.
Czyli wrocic do tego, co bylo dobre i budowac na tym. Solidna podstawa,
to moze i efekt bedzie dobry?

Zaraz mi g00rek wypomni, ze nie znam  sytuacji w Zwiazku i pisze to z
perspektywy Mokotowa.
Mam pelna swiadomosc, ze to co pisze to jest idealizm.
Ale wierze, ze to wlasnie idealizm ma byc celem do ktorego sie d±¿y. Nie
pragmatyzm. Bo nie chodzi o to, zeby osiagnac wszystkie nasze idealy,
ale zeby byly one naprawde wysokie. Nie?

pozdrawiam
olek