RE: [Czuwaj] Harcerskie Ideały

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 22 Lut 2007, 19:11:54 CET

Jest taka sprawność Szara Lilijka. Przyznaje się ją samemu sobie. I
oczywiście na pierwszym obozie wszyscy ją sobie przyznaliśmy. Bo to było
takie fajne. Potem było trudniej, jak już zrozumieliśmy o co chodzi.

Im harcerz staje się starszy tym bardziej uczy się stawiać sobie samemu
wymagania. Takie które może spełniać, ale takie które nie są za łatwe. Ale
to o wiele lepsze niż gdyby ktoś miał mu je postawić.

O to chodzi, Olek. ZHP może postawić sobie wymagania.

A nawet, więcej. Delegaci na zjazd nie stawiają wymagań sobie. Bo oni, bo
starzy instruktorzy to już takie stare pryki, które są (powinny być tu) z
obowiązku. Oni kształtują program dla dzieciaków i młodych instruktorów. Nie
obraź się, ale dla mnie PH to coraz bardziej już tylko narzędzie. Ja mam
swoje zinternalizowane normy, wartości i tak dalej. I zmiana PH na prawdę w
nich nic nie zmieni.

Także to nie jest tak, że "nie możemy, bo sami sobie nie możemy". Możemy
właśnie, bo zjazd nie robi tego dla siebie. Tylko dla dzieciaków i
młodzieży...

Ale NAWET gdyby było tak, że zjazd to byliby 20 latkowie to wierzę że
potrafiliby sobie sami postawić wymagania. Tak jak robi się to na HR.

Drużynowy zamknął nam te szare lilijki. Wiedział że dojrzejemy :)