[Czuwaj] Re: Likwidacja

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 2 Sty 2007, 12:44:53 CET

Dnia 02-01-2007 o 12:05:29 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Przykład poszedł z góry. Zmiana struktury programowej w Głównej Kwaterze
> (której IMHO podstawowym kryterium były konkretne osoby, a nie
> skuteczność zarządzania :/) spowodowała istną katastrofę w chorągwiach.
> Poprzednia struktura powodowała pośrednio iż żaden beton nie pchał się
> choćby na  szefa referatu. Była to więc w większości grupa  społecznych
> pasjonatów którzy  starali się  realizować swoją misje.   Wg obecnie
> promowanej struktury  szefostwo referatu programowego stanowi dla wielu
> ciepłą posadkę.
> Efekty tego  mamy jakie mamy.

A to mnie akurat cieszy. Kolejny gwóźdź do trumny choragwi. Oby twory te
znikły jak najszybciej z ZHP.
Co do społecznych pasjonatów... Czy zmiana jest czy by jej nie było i tak
znikaja z chorągwi. Dlaczego ? Z wielu powodów ale głównym jest na pewno
"harcerskość" tych środowisk. Z założenia owi społeczni pasjonaci są
harcerzami a bycie harcerzem w choragwi bywa trudne a na pewno jest
czasochłonne przy siele oddziaływania wzglednej a motywacji koszmarnej.
Wobec zmian technologicznych i ogromnego wzrostu możliwosci
komunikacyjnych 100 razy lepsze działanie osiagną struktury ogólnopolskie
skupione wokół gromady zapaleńców niż chorągwiane zespoły. Mamy coraz
mniej czasu, a jeżdżenie do choragwi to tylko jego marnowanie, lada chwila
Ruch zacznie pracować obok organizacji, więc lepiej jak organizacja zmieni
strukture by za Ruchem nadążyć.

Janusz Sikorski