[Czuwaj] Likwidacja, Rada Naczelna

Piotr Kowalski szare.szeregi w wp.pl
Wto, 2 Sty 2007, 19:34:07 CET

czesiek.harcerstwo napisał(a):
> Ależ ja nie kwestionuję że praktycznie są "ustami" ZHP.
>
> Ale załóżmy że w pewnej, konkretnej sprawie
> prasę interesowało stanowisko "naczelnego organu kontrolnego ZHP"
> np. ".....w sprawie istotnich watpliwości co do zgodności działań
> Naczelnika ZHP i Głównej Kwatery ZHP, ze Statutem ZHP i przepisami prawa,
> w ramach działalności gospodarczej i finansowej ZHP pod względem
> legalności, rzetelności, gospodarności i celowości.....".
> To zgodzisz się że kuriozalne byłoby gdyby od Przewodniczacego CKR ZHP
> żądał konsultacji tego stanowiska bezposredni podwładny członków GK ZHP
> [...]

I to jest właśnie klasyczny przykład "czesizmu". Wymyślić jakiś
abstrakcyjny i w praktyce nierealny przykład a następnie dążyć do
takiego zapisu, który będzie ten abstrakcyjny przykład "konsumował".
Można tak robić oczywiście ale to własnie skutkuje 200 aktami prawnymi.
A przecież można by tylko założyć dojrzałość instruktorską i dobrą wolę.
Przecież właśie tego można się spodziewać w organizacji wychowawczej. W
każdym razie ja wciąż w to wierzę.

Kowlak