[Czuwaj] Jola Kreczmańska:re- Czy Ruch wykona ruch?

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pon, 15 Sty 2007, 21:34:34 CET

Robert Kreczmanski napisał(a):
> Goorek napisał:
> Jolu ale ja się z Tobą zgadzam jak najbardziej! Fascynuje mnie np
> japoński styl prowadzenia biznesu.
> Ale jeśli chodzi o 10 punkt prawa to odpiszę to co napisałem na forum:
>
> Ja nie odbierałam tej dyskusji jako dyskusji o 10 punkcie, ale jako dyskusję
> o zmienności Prawa. Tak zrozumiałam te rozważania o wartościach,
> wychowaniu... Nie myślałam, że chodzi tylko o 10 punkt.
> Jeśli źle zrozumiałam meritum dyskusji to przepraszam za przydługą
> wypowiedź.

Nikt chyba nie chce zmieniać całego prawa, czy też wartości zawartych w
prawie. Chociaż patrząc w długim okresie czasu widać jak wartości się
zmieniają i często na lepsze... I to pewnie też Ruch powinien
odzwierciedlać. Nie wiem czy odzwierciedlanie stosunku do kobiet z
przełomu XIX/XX wieku jest dobrym pomysłem :) Albo  podejście do
niższych klas społecznych .
> Ale jak się zgadzasz, to mi miło. Znaczy, że chyba nie różnimy się tak
> bardzo jak Ci się chyba wydaje (wątek z poprzednich maili).

Hmm nie wiem gdzie tak napisałem.
> Co do japońskiego stylu prowadzenia biznesu, to przyznam, że choć zajmuję
> się tym zawodowo to nie znam i nigdy nie spotkałam. Ale ponieważ sprawdza mi
> się styl, który uprawiam, to póki co nie sprawdzę...
Może szumnie to nazwałem. W Japonii nadal spory jest wpływ tradycyjnego
kodeksu bushido na styl prowadzenia biznesu. Widać to choćby w szacunku
do starszych. Przysłanie młodego, agresywnego amerykański biznesman
chcącego szybko zrobić deal i wrócić do domu będzie traktowany jako
ogromne faux pas. Widac spory szacunek wobec szefów przedsiębiorstw.
Choć to oczywiście też nie jest wszędzie regułą.