[Czuwaj] Re: PROBANT ?

Grzegorz Całek g.c w onet.pl
Pon, 22 Sty 2007, 13:49:50 CET

| No u nas też tak było, ale takie słowo chyba nie istnieje. Poprawną
| formą byłoby właśnie prObant, tak jak probierz, a nie próbierz. Chociaż
| probówka stała się już próbówką...
|
| No dobra, wymiękam. Jacyś poloniści na liście? :)

Rozumiem, że zabawa językiem w próbniki, próbówki, próbki itp. jest fajna,
ale do czasu, kiedy przygotowujemy dokumenty. Bo w nich powinno być mniej
jaj.
Proponuję w takim układzie dwa rozwiązania:
1) Przyjęte w "Systemie stopni instruktorskich", gdzie mówimy o
"otwierającym próbę" lub "zamykającym próbę" (w trakcie próby będzie
"realizujący próbę").
2) Stosowane w mojej hufcowej KSI, gdzie mówimy o kandydacie (na
instruktora, przewodnika, podharcmistrza...).
GC

PS: Zastrzeżenia o odpowiednich formach żeńskich już nie umieszczałem
wyżej, ale wiadomo... ;)