[Czuwaj] Harcmistrz

Śro, 24 Sty 2007, 14:02:14 CET

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 24 January 2007 10:21
Subject: Re: [Czuwaj] Harcmistrz

>>> trwania. I rozliczane.

> No tak, ale oni jeśli chcą to powinni móc być członkami ZHP i raczej nie
> szarakami (wychowankami), tylko właśnie instruktorami.
> W paskudnym skautingu zachodnim nie są oni LEADERS (trochę inny wydźwięk
> niż instruktor, ale blisko), tylko choćby STAFF (kadra), czy COUNCIL
> MEMBERS (członkowie rad). Są wykazywani w spisach oddzielnie, płacą
> składki, noszą mundury, ale już do powiedzenia w głosowaniach za dużo nie
> mają.

I własnie o czymś takim myslę. Wszak możemy mieć grupę "kadry", zamiast
obecnych starszaków, seniorów i innych zwisów - czyż nie?

> Tradycjonalista przeciwko stopniom instruktorskim? Sikor! ;)
> Ja się wogóle zastanawiam czy stopnie instruktorskie spełniają pokładane w
> nich nadzieje. I czy ich dobra implementacja jest wogóle możliwa. I czy
> nie należałoby z nich zrezygnować...

Owszem.

Jak co, to dobra próba połączona z kursem, zdobywaniem kwalifikacji. A nie
system małosensownych stopni.

> Tym bardziej z naszyh chorym, askautowym podejściem wojskowym w stylu
> "starszy stopniem rządzi", czyli przewodnik bije pokłony harcmistrzowi.
> Nie mówiąc o tym, że drużynowy bije pokłony komendantowi chorągwi. A tam
> jest na odwrót.
> No ale to przejęte z wojska, gdzie żołnierz bije pokłony oficerowi (co
> jest dość uzasadnione, oczywiście pokłony w przenośni)

A do tego jeszcze dochodzi (nieoficjalnie,m jak w wojsku) fala: Ile lat
jesteś instruktorem? Ja byłem harcmistrzem, jak ty jeszcze w pieluchy
sikałes, więc zamknij się i leć po piwo!

DJD