[Czuwaj] Harcmistrz

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Śro, 24 Sty 2007, 14:41:15 CET

----- Original Message -----
From: "czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, January 24, 2007 1:48 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Harcmistrz

> Pewnie w 1938 ?   ;-)))))
> A poważniej, to także wśród hufcowych
> stopień hm był w mniejszości.
>
> Czesław

Była w Akademickim Kręgu Harcerskim "Watra" w Krakowie, a potem hufcową
harcerek i jednocześnie drużynową w Kobryniu na Polesiu. I jedną z
pierwszych siedmiu osób w Polsce któe otrzymały imię puszczańskie na zlocie
harcerstwa starszego bodajże nad jez. Narocz (nie pamiętam dokładnej daty a
nie mam też przy sobie notatek). Nie wiem dokładnie w którym roku zdobyła
hm., może już na Polesiu, kiedy tam pracowała jako nauczycielka.

Abstrahując od konkretnych przypadków, wydaje mi sie jednak, że przed wojną,
przynajmniej w założeniu,
(bo praktyka na pewno była też odległa od ideałów) stopień hm. był
adresowany dla normalnego instruktora-drużynowego.
Aha: i odbywały się samodzielne obozy drużyn, także tych któe nie miały
drużynowego phm czy hm/

GS