Re: [Czuwaj] kilka spraw ma³o duchowych

Czw, 25 Sty 2007, 12:04:00 CET

----- Original Message -----
From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, January 25, 2007 11:21 AM
Subject: [Czuwaj] kilka spraw ma³o duchowych

> Zainspirowany moc± oddzia³ywania listy ;)Rzucam kilka tematów
> (poszerzaj±cych spektrum ich potencjalnych odbiorców)
>
> 1. Ciekawe kiedy kreujacy politykê rachunkowo¶ci ZHP przyjm±, ¿e praktyka
> zatrzymywania orygina³ów KP jest niezgodna z praktyk± ksiêgowa w ca³ej
> polsce, wide - jak kto¶ wp³aca kasê MA DOSTAÆ ORYGINA£ a nie kopiê KP.

Niestety NIE "w ca³ej Polsce".
"Wy³amuj± siê z tego wszelakie instytucje finansowe
typu banki (tak¿e pocztowy).
Ze wzgledu na prawo bankowe.
I podejrzewam ¿e ta odmienno¶æ kwitowania wp³at
w tych instytucjach mia³a wp³yw
na zwyczaj wydawania kopii zamiast orygina³ów.
Nie mam czasu na wg³ebianie siê w przepisy
rachunkowosci bankowej, wiêc bazujê
na ustnej opinii bankowca.

Co nie zmienia faktu ¿e ZHP nie jest
instytucj± finansow± ;-))
Na szczê¶cie ksiegowo¶æ w mojej KCh
ju¿ nawet nie próbuje ze mn± dyskutowaæ
Próbowa³y w 1987      ;-))))

> 2. Kiedy doczekam siê czasu w którym dru¿ynowy bêdzie prowadzi³ po prostu
> raport kasowy, zamiast wymy¶lanej ksi±¿ki finansowej dru¿yny.

Jesli druzyna rozlicza sie co miesiac, to prowadzi rapoty kasowe.
jesli rozlicza sie raz do roku to chyba jednak "bezpieczniejsza"
jest ksi±¿ka kasowa.
Odrebn± kwesti± jest uk³ad tej ksi±¿ki.

> 3. Kiedy w sposób jasny zostanie zakomunikowane KOMENDANTOM HUFCÓW, ¿e
> jednostki podstawowe NIE MAJ¡ PRAWA P£ACIÆ SK£ADEK WED£UG SPISU. Bo
> jednostki podstawowe NIE P£AC¡ SK£ADEK.

Któremu komendantowi mam to zakomunikowaæ ?

> 4. Kiedy bêdzie funkcjonowa³ w³a¶ciwie system przep³ywu dokumentów
> dokumentuj±cych przep³ywy pieniê¿ne, vide - par± dla dokumentu KP jest KW
> a s± miejsca w których siê KW nie wystawia BO NIE.

Móg³by¶ na konkretnym przyk³adzie ?

Czes³aw