[Czuwaj] Re: kilka spraw mało duchowych

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 25 Sty 2007, 22:32:32 CET

> No to mnie zaskoczyles...
> Jestem komendantem hufca.
> Ale dzisiaj dowiedzialem się, ze podstawowe jednostki (druzyna, gromada,
> krag... ?) nie placa skladek.
> Możesz rozwinac, bo chetnie skorzystam i przestane odprowadzac skladki do
> choragwi i GK... :-)
>
> Pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia
>
> Tomek

Odpowiedzi juz padły, ja może sprecyzuję. Zdarzają sie praktyki pobierania
składek od podstawowych jednostek w wysokości wyliczanej według spisu. NIE
WOLNO TEGO ROBIĆ. Za przykład niech posłuży drużyna. Drużynowy zbiera
składki od członków organizacji którzy maja statutowy obowiązek zapłacic
składkę. Ile zbierze tyle przekaże (po potrąceniu 20%) i tyle jesli
drużyna miała na spisie 20 osób a aktualnie ma 16 cżłonków, trudno 16
płaci, za 16 sie przekazuje, różnicę musi dopłacic hufiec, ale jesli na
spisie miała 20 ludzi a teraz 30 to zysk kasuje ... hufiec. Wydaje się to
proste do zrozumienia ale cóż...

> A po co jest KW?? Twoim zdaniem - jakby napisał pewien harcmistrz z
> Krakowa :)
>
> Kowlak

Możesz spytać KAŻDEGO księgowego, prowadzącego księgi handlowe ale na
pierwszy ogień masz :

http://www.ksiegowosc.ngo.pl/x/15748;jsessionid=8FA9DEB43E0DFC2BA9A228B79E374E78

a na nasze...
KW jest dokumentem "do pary" z KP. Jest np. sytuacja: drużyna na koniec
roku ma w kasie 120 zł. MUSI je wpłacic na przełom roku na konto hufca (no
chyba że to jest drużyna posiadająca własne konto). Zaczyna się nowy rok i
drużynowy przychodzi po kasę. Jaki dokument udokumentuje wypłatę? KW
właśnie...Upsss ale w niektórych choragwiach "nie ma" KW co wtedy? Ano
kombinacje alpejskie. Jakieś pisma, albo wnioski (zależy od kreatywności
wymyslacza) a w najgorszym przypadku żądanie wydania kasy przy pomocy
zaliczki. KW w księgowości jest ale nie u nas niestety...

> Niestety, w wielu hufcach, drużyny praktycznie nie prowadzą samodzielnej
> gospodarki kasowej, wpłacając całość zebranych składek do KH.
>
> Czesław

Dziwni ludzie...