[Czuwaj] KW

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Pią, 26 Sty 2007, 07:30:16 CET

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of Piotr Kowalski
Sent: Thursday, January 25, 2007 10:45 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: [Czuwaj] KW

Janusz Sikorski napisał(a):

> Możesz spytać KAŻDEGO księgowego, prowadzącego księgi handlowe ale na
> pierwszy ogień masz :

http://www.ksiegowosc.ngo.pl/x/15748;jsessionid=8FA9DEB43E0DFC2BA9A228B79E37
4E78

> a na nasze...
> KW jest dokumentem "do pary" z KP. Jest np. sytuacja: drużyna na
> koniec roku ma w kasie 120 zł. MUSI je wpłacic na przełom roku na
> konto hufca (no chyba że to jest drużyna posiadająca własne konto).
> Zaczyna się nowy rok i drużynowy przychodzi po kasę. Jaki dokument
> udokumentuje wypłatę? KW właśnie...Upsss ale w niektórych choragwiach
> "nie ma" KW co wtedy? Ano kombinacje alpejskie. Jakieś pisma, albo
> wnioski (zależy od kreatywności wymyslacza) a w najgorszym przypadku
> żądanie wydania kasy przy pomocy zaliczki. KW w księgowości jest ale
> [...]
W organizacji w której pracuję nie stosuje się KW. Księgowe bronią się
przed tym kwitem rękami i nogami. I wg mnie słusznie. Jest to jeden z
najdurniejszych dokumentów jakie wymyślili księgowi na świecie.
Mam sporo zastrzeżeń do przepływu dokumentów w ZHP
ale akurat za brak KW błogosławię :)

Kowlak

PC=================================
W ZHP nie ma KW ?

Polecam obowiazującą od 01.01.2007 instrukcję
http://www.dokumenty.zhp.pl/download_06/gku06057_zal.doc

Poniżej zacytuję fragment dot. gospodarki kasowej.
Na razie bez komentarza,
ale z sugestią uważnego wczytania się
;-)))

Czesław
Rozdział III.
Rodzaje stosowanych dokumentów

A.  Dokumenty dotyczące rozliczeń finansowych

3.1. Dowody kasowe:
- wpłaty    - dowód KP
- wypłaty  -  dowód KW
W każdej jednostce ZHP prowadzącej kasę, obowiązuje zasada nadawania
dokumentom księ-gowym własnym, chronologicznie narastającej numeracji od nr
1 wzwyż do końca danego roku. Doty-czy to raportów kasowych, a także dowodów
KP i KW wystawianych przez poszczególne jednostki ZHP.  Wszystkie jednostki
ZHP uprawnione do  prowadzenia kasy są zobowiązane do traktowania
wy-stawionych przez siebie dowodów kasowych jako druku ścisłego
zarachowania.
W przypadku pomyłki i anulowania wystawionego dowodu KP lub KW, należy dowód
przekreślić, podpisać i pozostawić w bloczku oryginał i kopie.

Dowód KP - "Kasa przyjmie" powinien zawierać:
a)	pieczątkę,
b)	datę wpłaty,
c)	określenie/nazwa wpłacającego,
d)	tytuł wpłaty,
e)	kwotę wpłaty cyfrowo i słownie,
f)	podpis kasjera.
Dowody KP wystawia się na każde przyjęcie gotówki do kasy, w tym także na
podjętą gotówkę
z banku do kasy.

Wypłata gotówki z kasy dokonywana jest na podstawie źródłowych dokumentów
uzasadniających wypłatę:
a)	ostemplowanych przez bank dowodów wpłat własnych,
b)	faktur (rachunków) za zakupione materiały oraz drobne usługi,
c)	listę wypłat dotyczących, np. wynagrodzeń,
d)	wniosków w sprawie wypłat zaliczek do rozliczenia na wydatki bieżące i
koszty podróży.

Podstawą do wystawienia dowodu KW może być również :
- zapłata za rachunek wystawiony wcześniej, nie zawierający pokwitowania
odbioru gotówki, bądź brak stwierdzenia, że zapłacono gotówką,
Dla rachunków, na których znajduje się klauzula "zapłacono gotówką" można
wystawiać dowody KW, wpisywać je w raport kasowy i zwracać równowartość
kwoty z rachunku jako rozliczenie zaliczki.
W przypadku płac nie podjętych w terminie, można wypłacić zaległe
wynagrodzenie na dowodach KW przy jednoczesnym załączeniu kserokopii listy
płac, na której przy danym nazwisku w rubryce podpis odbierającego winna być
wpisana treść "płaca nie podjęta" i podpis osoby dokonującej wypłaty.

Na dowodach stanowiących podstawę wypłaty kasjer dokonujący wypłaty
zamieszcza klauzulę następującej treści: wypłacono.
Osoba odbierająca gotówkę potwierdza odbiór należności przez podpisanie na
dowodzie, stano-wiącym podstawę dokonania wypłaty, pokwitowanie następującej
treści:
Kwituję odbiór zł ..........
Słownie zł ............
Data ............
Podpis ...........

Przy wypłacie gotówki osobie  nieznanej  należy żądać okazania dowodu
stwierdzającego tożsa-mość oraz wpisać numer tego dowodu i jego wystawcę na
dokumencie wypłaty gotówki.
Gdy osoba pobierająca gotówkę nie jest w stanie sama pokwitować jej odbioru,
może poprosić
o to osobę trzecią, której imię i nazwisko należy umieścić na dokumencie
rozchodu gotówki z kasy.
Gdy wypłata następuje na podstawie upoważnienia, zaznacza się ten fakt na
dowodzie wypłaty, do którego załącza się upoważnienie. Upoważnienie powinno
zawierać potwierdzenie autentyczności podpisu osoby wystawiającej
upoważnienie.

Przy prowadzeniu ewidencji z zastosowaniem techniki komputerowej, dla
udokumentowania roz-chodu gotówki z kasy, można stosować dowody wypłaty KW -
"Kasa wypłaci". Wówczas dokumenty źródłowe należy podłączyć pod KW lub
prowadzić odrębną ewidencję.

Dowody KW i KP wystawia się w zależności od potrzeb, w dwóch lub w trzech
egzemplarzach:
- oryginał: do raportu kasowego, a na obozach do książki kasowej obozu,
- kopia: dla wpłacającego
- kopia: pozostaje w bloczku dowodów.
http://www.dokumenty.zhp.pl/download_06/gku06057_zal.doc

.