[Czuwaj] Re: ksiegowość

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pią, 26 Sty 2007, 11:36:39 CET

Dnia 26-01-2007 o 11:13:26 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> oczywiście.
> Po prostu nie ma innych powodów wypłacania środków z kasy niż zaliczka
> lub poniesienie kosztów. Jak sie wpłaca do banku to jest przecież dowód
> wpłaty.

Przeciez podałem Ci przykład. Drużyna chce zwrot swojej kasy z hufca
(którą tam zdeponowała na zakończenie roku zgodnie z instrukcją)
I nie interesuje mnie zaliczka bo nie wiem kiedy kase wydam a zwrot
poniesionych kosztów tez nie wchodzi w rachubę bo nie należy prywatnych
pieniędzy używać do obrotu w stowarzyszeniu. Zresztą drużynowy to z reguły
młody nie zarabiający człowiek i nie ma kasy żeby wyłożyć. Po drugie jak
pierwsze wydam to jak wpisze to do książki finansowej ? Jako saldo ujemne
?? Po drugie jeśli oddam dokument do hufca w celu rozliczenia poniesionych
środków to rozlicza hufiec więc po jakie licho mi książka finansowa ??
Cały system nie trZyma się kupy bo ktos sobie wymyslił że nie ma KW.

> A np. PFRON z nieznanych mi powodów uważa, że należy wypisywać KW nawet
> do faktur. Więc dobrze, że ich nie stosujemy. Bo to tylko powiększa
> liczbę papierów.
> Kowlak

No cóż to trzebaby przeanalizować polityke rachunkowości PFRON-u a nie
płaca mi za to więc nie widze takiej potrzeby. Może mają ważne powody a
może mają dziwną księgową. Niemniej nie widzę w dalszym ciągu powodu dla
którego NIE MOGĘ DOSTAĆ KASY Z HUFCA w sposób przewidziany ustaloną
praktyką księgową.