[Czuwaj] 1%

Aleksander Jankowski ajank w students.mimuw.edu.pl
Czw, 12 Lip 2007, 22:53:16 CEST

W dniu 2007-07-09 18:09, Sławomir Waś napisał(a):

> Z moich informacji wynika ze w PIT wpiszemy nr KRS organizacji (chorągwi) i
> jej konto (a tu już można podać nr konta hufca bo to jejst jedno z kont
> osoby prawnej - chorągwi).

Hm... Skąd ta informacja?

Zmiana przepisów dotyczących 1% nastąpiła już spory czas temu, bo w
listopadzie zeszłego roku, kiedy to parlament przyjął (a prezydent
podpisał) ustawę zmieniającą kilka innych ustaw, w tym ustawę o podatku
dochodowym od osób fizycznych.

Do tej ostatniej ustawy zostało dodanych w art. 45 kilka ustępów, które
poniżej wkleiłem. Ustęp 5d mówi, że będzie wystarczało podanie w
zeznaniu podatkowym *nazwy organizacji* i jej *numeru z KRS*. Ustęp 5g
nakłada warunek, że organizacja ma mieć status OPP w dniu 30 listopada
roku, za który się rozliczamy. Na ewentualne działania nie ma więc zbyt
wiele czasu...

Czuwaj!

Alek Jankowski
kwatermistrz 21. WDW ,,Stare Żbiki''
Hufiec Warszawa-Ochota

--- dodano do art. 45 ---
5c. Naczelnik urzędu skarbowego, na wniosek podatnika, przekazuje na
rzecz jednej organizacji pożytku publicznego działającej na podstawie
ustawy o działalności pożytku publicznego, zwanej dalej ,,organizacją
pożytku publicznego'', wybranej przez podatnika z wykazu, o którym mowa
w ust. 5g, kwotę w wysokości nieprzekraczającej 1% podatku należnego
wynikającego z zeznania podatkowego, po zaokrągleniu do pełnych
dziesiątek groszy w dół.

5d. Wskazanie w zeznaniu podatkowym organizacji pożytku publicznego, o
której mowa w ust. 5g, poprzez podanie jej nazwy i numeru wpisu do
Krajowego Rejestru Sądowego, traktuje się na równi ze złożeniem wniosku,
o którym mowa w ust. 5c.

5e. Przekazania kwoty, o której mowa w ust. 5c, na rachunek bankowy
organizacji pożytku publicznego -- po pomniejszeniu o koszty przelewu
bankowego -- dokonuje naczelnik urzędu skarbowego właściwy miejscowo dla
złożenia zeznania podatkowego, w terminie trzech miesięcy od upływu
terminu dla złożenia zeznania podatkowego, z zastrzeżeniem ust. 5f.

5f. Przekazanie kwoty, o której mowa w ust. 5c, następuje pod warunkiem,
że zeznanie podatkowe zostanie złożone przed upływem terminu określonego
dla złożenia tego zeznania.

5g. W terminie do końca roku podatkowego minister właściwy do spraw
zabezpieczenia społecznego, w porozumieniu z Ministrem Sprawiedliwości,
ogłasza, w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej
Polskiej ,,Monitor Polski'' wykaz organizacji mających status
organizacji pożytku publicznego na dzień 30 listopada roku podatkowego;
w wykazie tym nie uwzględnia się organizacji prowadzących działalność
gospodarczą polegającą na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego,
paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a
także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej
1,5%, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali,
lub handlu tymi wyrobami.