RE: [Czuwaj] Masakra po zjeździe

TOGRO.com.pl togro w togro.com.pl
Nie, 3 Cze 2007, 20:27:16 CEST

Przeanalizowalem wypowiedz druhny komendantki, która przedstawiala
uzasadnienie.

Z wypowiedzi druhny - nazwiska nie pamietam - wynika, ze komenda (komendant
?) choragwi chce mieć bezposredni wplyw na wybor czlonkow Rady Naczelnej
ZHP.
Kuriozum, bo byłaby to jedyna wladza naczelna, która nie bylaby wybierana na
Zjezdzie ZHP, ale przy zielonym stoliku w zaciszu biur.
Jako czlonek Rady Naczelnej bardzo cenie sobie niezaleznosc od jakiejkolwiek
wladzy ZHP, bo dzieki temu mogę robic to co uwazam za sluszne. Komendanci
którzy podpisali się pod wnioskiem chca mieć mozliwosc odwolywania tych
czlonkow Rady Naczelnej, którzy nie realizuja ich wytycznych, bądź sa
niepokorni wobec wlasnej choragwi...

Druhna uzyla argumentu o spolkach Skarbu Panstwa. Pracowalem osiem lat w
Ministerstwie Skarbu Panstwa i nie wyobrazam sobie, żeby spolki Skarbu
Panstwa wskazywalyby osoby, ktore maja pracowac w sejmie. Jest wrecz
odwrotnie. To Minister Skarbu wskazuje osoby, które maja zasiadac w radach
nadzorczych spolek Skarbu Panstwa. Wiec w naszym przypadku ktorys z
wydzialow GK ZHP powinien wskazywac czlonkow Rady Choragwi? Cos się druhnie
pomieszalo...

Nie mam najmniejszych watpliwosci, zgadzajac się ze slowami Andrzeja, ze
pojawia się kolejny zamach na kadencyjnosc. 90% zjazdow hufcow poczeka na
Zjazd ZHP.

Zastanawia mnie ogromnie:

- Dlaczego komendantom choragwi nie wystarcza podzial miejsc w Radzie
Naczelnej, w mysl którego kazda choragiew wskazuje swoich kandydatow do Rady
Naczelnej?

- Dlaczego wniosek nie zostal zlozony do Naczelniczki ZHP, a do
Przewodniczacego? Czyzby to Przewodniczacego chciano obciazyc
odpowiedzialnoscia za cala ta sytuacje?

- Jaki wplyw na zlozenie tego wniosku ma fakt, ze na najblizszej Radzie
Naczelnej ma być rozpatrywany wniosek o nieudzielenie absolutorium
Naczelnikowi ZHP i czlonkom GK? A co za tym idzie wniosek o stwierdzenie
wygasniecia mandatu tych wladz i wybor nowego Naczelnika i GK?

- Dlaczego taka informacja pojawia się na Zjezdzie Programowym, a nie
podczas normalnej pracy Zwiazku? Jaki wplyw na ten wniosek mialy zwolane
podczas Zjazdu spotkania komendantow choragwi i przewodniczacych rad
choragwi?

- Dlaczego komendanci choragwi nie spotkali się z Rada Naczelna, chcociaz
90% jej czlonkow było obecnych na Zjezdzie? Spotkali się ze wszystkimi
pozostalymi wladzami naczelnymi, wiec można smialo wysnuc wniosek, ze chodzi
wlasnie o odwolanie Rady Naczelnej ZHP, tyle ze w bialych rekawiczkach...

Jestem przekonany, ze czlonkowie Rady Naczelnej widza co się dzieje i nie
pozwola się zastraszyc grupie kilku komendantow choragwi.

Jestem przekonany, ze na kolejny Zjazd ZHP w pazdzierniku (jeśli faktycznie
zostanie zwolany) przyjedzie komplet delegatow, którzy wybiora takie wladze,
które dadza ZHP gwarancje uczciwej pracy.

Jestem także przekonany, ze nielatwo jest manipulowac delegatami na Zjazd
ZHP. Każdy z nich to odpowiedzialny czlowiek, który nie jest slepy na to co
się dzieje wokół. W koncu dla wiekszosci z nas to będzie już co najmniej
trzeci Zjazd ZHP... A delegata zmienic się nie da...

Pozdrawiam
hm. Tomasz Grodzki
Czlonek Rady Naczelnej ZHP (komisja statutowo-regulaminowa)
Jeszcze miesiac temu czlonek komendy choragwi Stolecznej
Komendant Hufca Otwock