[Czuwaj] petycja i krok dalej

Grzegorz Całek g.c w onet.pl
Wto, 5 Cze 2007, 10:33:35 CEST

Petycja fajna rzecz, choć mam obawę, czy jej adresaci przejmą się, jesli
będzie pod nią nawet tysiąc czy dwa tysiące podpisów.
Myślę sobie, że równolegle warto byłoby zbierać deklaracje poparcia TYLKO
delegatów na Zjazd ZHP pod takimi oświadczeniami:

1)
Ja, niżej podpisany delegat na Zjazd ZHP, jestem za przygotowaniem
całościowego projektu nowego Statutu ZHP, który po ogólnozwiązkowych
konsultacjach będzie przyjęty przez Zjazd ZHP w 2009 r. i w związku z tym
oświadczam, że będę przeciwny/a jakimkolwiek zmianom w Statucie ZHP
proponowanym na ew. Zjeździe Nadzwyczajnym ZHP w roku 2007.

2)
Ja, niżej podpisany delegat na Zjazd ZHP, jestem przeciwny/a odwoływaniu
Rady Naczelnej oraz Centralnej Komisji Rewizyjnej i w związku z tym
oświadczam, że będę przeciwny/a jakimkolwiek odwołaniu tych władz na ew.
Zjeździe Nadzwyczajnym ZHP w roku 2007.

Gdyby pod oświadczeniem pierwszym zebrało się ok. 70 podpisów, a pod
drugim ok. 100 podpisów, to byłoby widać czarno na białym, że nie ma szans
na przeforsowanie zmian w Statucie czy odwołanie władz. Sądzę, że taki
pragmatyczny argument lepiej dotrze - bo kto lubi podejmować działania
wiedząc, że nie mają szans powodzenia?

A przy okazji mielibyśmy trochę zysków, bo przecież szkoda pieniędzy
związkowych, szkoda nadwyrężać wizerunku ZHP i szkoda czasu ludzi, którzy
w tym czasie mogliby przygotować zbiórkę, zajęcia na kurs czy zrobić
cokolwiek innego, pożytecznego dla ZHP.

Pozdrawiam!
GC