[Czuwaj] petycja i krok dalej

Wto, 5 Cze 2007, 10:50:55 CEST

Tekst oryginalnej wiadomości:
Od: "Grzegorz Całek" <g.c w onet.pl>
Do: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Temat: [Czuwaj] petycja i krok dalej
Data: 2007-06-05 10:33:35

GC> Petycja fajna rzecz, choć mam obawę, czy jej adresaci przejmą się, jesli
GC> będzie pod nią nawet tysiąc czy dwa tysiące podpisów.
GC> Myślę sobie, że równolegle warto byłoby zbierać deklaracje poparcia TYLKO
GC> delegatów na Zjazd ZHP pod takimi oświadczeniami:

GC> 1)
GC> Ja, niżej podpisany delegat na Zjazd ZHP, jestem za przygotowaniem
GC> całościowego projektu nowego Statutu ZHP, który po ogólnozwiązkowych
GC> konsultacjach będzie przyjęty przez Zjazd ZHP w 2009 r. i w związku z tym
GC> oświadczam, że będę przeciwny/a jakimkolwiek zmianom w Statucie ZHP
> [...]

Myślałem o tym Grzegorz wczoraj. I o ile pod takim oświadczeniem dot.
Statutu oczywiście podpisałbym się od ręki i namawiał innych, o tyle
to drugie oświadczenie nie chciałbym, żeby zostało odebrane jako
próba pozostania we władzach za wszelką cenę. Wydźwięk całego ruchu
musi być taki, że uznajemy zachowanie GK i KCH ( jednoznacznie łączę
ich w tym działaniu ) za haniebne, ale przede wszystkim chodzi nam o
Statut, o zasady demokracji w ZHP, a nie o konkretne nazwiska. Ja,
jako członek RN oczywiście gotów jestem stanąć przed Zjazdem i poddać
się wotum. Uznaję to za niepotrzebne, bo nie stało się nic
nadzwyczajnego, aby czynić tego typu kroki, ale jestem gotów - bo
nie wstydzę się swojej pracy w RN. Natomiast zmiany w
Statucie w tym trybie są niedopuszczalne - to  jest priorytet naszej
argumentacji.

Słowem - o tego typu oświadczeniu ( ad. 2 ) zecydować winni przede
wszystkim delegaci - nie będący członkami włądz, aby zachować
przejrzystość intencji.

Ryszard

delegat chorągwi zachodniopomorskiej
na zjazdy XXXIII-XXXV( ? )