[Czuwaj] grupy wiekowe - by³o HSR

Nie, 10 Cze 2007, 19:54:51 CEST

Dnia niedziela, 10 czerwca 2007, harclot w poczta.onet.pl napisa³:

> W okresie 8-16 lat ró¿nice w rozwoju psychofizycznym
> w stosunku do wieku metrykalnego (w grupie)
> to ok. 2 lata.

Czesiu to oczywiste, ¿e tak jest. Sam napisa³em, ¿e korelacja z wiekiem
metrykalnym w konkretnym przypadku jest mniejsza lub wiêksza. Twój przyk³ad z
klasami jest akurat do bani, bo promocja z klasy do klasy nie zale¿y od
osi±gniêtych kompetencji rozwojowych, tylko od ocen z przedmiotów, ale to tak
na marginesie.

Ocena wieku rozwojowego w konkretnym przypadku wymaga³aby do¶æ czasoch³onnych
badañ, dlatego w uproszczeniu jako wyró¿nik rozwoju mo¿na przyjmowaæ wiek
metrykalny, a ocenê konkretnych przypadków pozostawiæ m±dro¶ci wychowawcy.
Je¿eli zorientuje siê on, ¿e dane dziecko nie ma kompetencji, których siê po
nim spodziewamy zmieni wobec niego wymagania i formy pracy.

> A stopnie harcerskie ?

Czyli 15 - latek, który przychodzi do dru¿yny mia³by zdobywaæ m³odzika? A
my¶la³em, ¿e stopnie maj± byæ narzêdziem rozwoju...

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski :: Hufiec Warszawa-¯oliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
"Choæ droga jest bez koñca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, ¿e mam powody by drogi swej nie zmieniaæ"