[Czuwaj] =?ISO-8859-2?Q?Ruchwa=B3a w sparwie likwidacji wycieczek

greegors w icpnet.pl greegors w icpnet.pl
Śro, 13 Cze 2007, 12:42:43 CEST

> przy okazji przeglądania uchwały GK o zwołaniu zjazdu, znalazłem
uchwałę o likwidacji
wycieczek górskich organizowanych w ramach zhp
> dezeli ktoś miał wątpliwości, co do intencji GK zawartych w instrukcji
HAL i HAZ w części
dotyczącej biwaków, to teraz już takich mieć nie może:

> "6.	Komendantem wycieczki górskiej może być:
> 1)	w przypadku form organizowanych w okresie ferii letnich i
zimowych, w ramach
harcerskiej akcji letniej i zimowej: instruktor ZHP w stopniu co najmniej
podharcmistrzyni/podharcmistrza, który ukończył kursu dla kierowników
placówek wypoczynku"
> nie znam żadnej innej instytucji, która nakładałaby tak wysokie
wymagania w tej sprawie
> Marcin Wojtczak
> Ps. większość drużynowych niewiele wie o sprawie zjazdu nadzwyczajnego,
możliwości
odwołania GK. itp. proponowałbym zapytać ich, czy są za kontynuowaniem
działalności przez
GK, która uniemożliwiła 90% drużynowych organizowanie biwaków podczas
wakacji

____
GS:
Można chyba już postawić pytanie: czy to jeszcze jest głupota czy już
zdrada?
Stopień przewodnika jest adresowany dla druzynowych, a stopień
podharcmistrza dla instruktorów kierujących zespołami instruktorskimi
(szczepowi, namiestnicy itd.) Logicznie więc wynika, że drużyna nie może
mieć samodzielnych obozów, samodzielnych biwaków itd.
Czy to jest jeszcze tylko hiperostrożność albo bezmyślność biurokracji,
czy chodzi o celowe ostateczne odebranie drużynom resztek samodzielności,
zbudowanie formacji ubezwłasnowolnionych druzynowych którzy nie będą
mieli innej mozliwości działania jak coroczne wyjeżdżanie na hufcowe
stanice?