[Czuwaj] Zobaczcie jak myli ł się XXXIII Zjazd wybierając...

Pawel Dobosz pawel.dobosz w interia.pl
Wto, 19 Cze 2007, 10:58:54 CEST

Michał Górecki napisał(a):
> A już zupełnym absurdem wydało mu się to, że Rada Nadzorcza (myślę że
> można tak nazwać RN + CKR) nie może w opinii niektórych odwołać
> zarządu, że do tego potrzebne jest "walne zgromadzenie akcjonariuszy".
> Absurd.

Ależ oczywiście, że formalnie może. Przecież Statut to dopuszcza. Problem
w tym, że Statut nie powinien dopuszczać jednocześnie możliwości wyboru GK
przez Zjazd i przez RN, traktując oba te tryby jako równorzędne wobec
siebie. Zgadzam się  z Tomkiem Grodzkim, że w dzisiejszej, dość
skomplikowanej sytuacji odwołanie się do woli Zjazdu jest najlepszym
rozwiązaniem.

A jeżeli już powołujesz się na regulacje dotyczące spółek to zauważ, że
zgodnie ze Kodeksem Spółek Handlowych w przypadku spółki akcyjnej:
"Członków zarządu powołuje i odwołuje rada nadzorcza, chyba że statut
spółki stanowi inaczej. Członek zarządu może być odwołany lub zawieszony w
czynnościach także przez walne zgromadzenie."

Zatem trybem domyślnym jest zarówno wybór, jak i odwołanie zarządu przez
radę nadzorczą. Nie ma czegoś takiego, jak wybór zarządu przez walne
zgromadzenie i możliwość odwołania go (a następnie wybór nowego) przez
radę nadzorczą. Przynajmniej w rozwiązaniu modelowym, który, jak sądzę,
wielu mędrców długo i uważnie wypracowywało.

pozdrawiam,
Paweł

Telefon w orange. Zamow on-line a dostaniesz wiecej minut na rozmowy.
Sprawdz promocje >>>
http://link.interia.pl/f1aaf