Re: Re: [Czuwaj] o podziałach w ZHP (religia)

majcin w autograf.pl majcin w autograf.pl
Sob, 24 Mar 2007, 14:09:19 CET

Użytkownik Dominik Jan Domin <djdomin w biol.uni.torun.pl> napisał:

>A czemu "rozdwojenie"? Czemu kazdy niewierzący wskazuje ten punkt i krzyczy
>"zmienić Przyrzeczenie"? Przeiceż można to traktować RAZEM. Ale to nie na
>ręke wojującym ateistom i wojującym tu-mi-wisistom.

a nie uważasz, że niewierzący może się poczuć nieco oszukany, gdy organizacja głosząca, że "uznaje prawo każdego członka Związku do
osobistego wyboru systemu" każe każdemu członkowi zadeklarować wolę służby Bogu przez całe życie?
Przecież właśnie obecny system jest na rękę "tumiwisistom", bo ze statu wynika, że służby Bogu nie trzeba traktować zbyt poważnie, bo raz piszą że jest ona konieczna, a raz że nie.

I jakkolwiek wolę być w organizacji, która buduje swój fundament na służbie Bogu, niż na innym systemie wartości (ciekawe jakim? humanizm, racjonalizm, materializm). To wolałbym dowolne jasne określenie, niż stan istniejący)

Marcin Wojtczak