[Czuwaj] Wigierczycy.

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pon, 26 Mar 2007, 15:46:19 CEST

26-03-07, Jakub Sieczko <jsieczko w o2.pl> napisał(a):

> http://pragapolnoc.zhp.pl/w/ - świetna strona, absolutnie klasa światowa.
> Pozdrawiam,
> Kuba

Ciesze się, że się podoba :)
Prawdę mówiąc włożyłem w nią wiele serca, bo Wigierczycy byli od początku
"moim bohaterem". I udało się przekonać do niego większość instruktorów,
przy takim faworycie jakim był Jan Nowak Jeziorański :]

Chociaż odbyło się to dość specyficznie. Otóż  z pomocą przyszła "wojenna"
część historii Wigierczyków, a mianowicie ta część hufca którym bliski był i
jest Batalion "Wigry".

Mam tylko nadzieję, że to połączenie będzie dobrą syntezą, a nie
schizofrenią. Ja niestety mam ją trochę, bo ciężko jest pogodzić wigierską
demilitaryzację harcerstwa, rezygnację z apelów, szyków i innych wojskowych
elementów z późniejsza walką... Chociaż to może kwestia tego jak mądrze z
tym pracować.

Mam nadzieję, że nie zamieni się to w "zabawę w wojnę". Bo najgorsze co może
być, to pokazanie dzieciakom, że wojna to takie wesołę pif paf i śmieszne
piosenki. A wojna to wielka tragedia...

No ale cóż, wszystko przed nami. :)