Re: [Czuwaj] o podziałach w ZHP (religia)

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pon, 26 Mar 2007, 15:49:22 CEST

26-03-07, Paweł E. Weszpiński <pew8 w o2.pl> napisał(a):

> Górek napisał
>
> A ja coraz częściej zastanawiam, czy te pryncypia są nasze?
>
> Myślę o tym rónież bardzo przyziemnie, przez pryzmat korzyści, jakie daje
> dla wychowania młodych ludzi, to w Reczypospolitej:
> - nasz instruktorski potencjał w swej różnorodności;
> - nasza przynależność...

Zaraz, zaraz. Jak to nie są nasze?

Wydawało mi się, że ZHP decydując się na powrót do WOSMu w 1996 roku
zdecydował, że te pryncypia SĄ nasze. Że jesteśmy organizacją SKAUTOWĄ, a
nie organizacją mającą ze skautingiem wspólne początki.

To szalona różnica. Ja np nie chciałbym być w ruchu, który ruchem skautowym
nie jest, bo bardzo wierzę w myśl Baden Powella i metodę którą wymyślił.

Inność wynikała z MUSU walki, później z komunistycznego wykrzywienia
systemu, a teraz często z niezrozumienia pewnych spraw. Ale kiedy patrzę na
statut i nasze inne dokumenty i założenia to nie wydaje mi się, żebyśmy byli
INNI od ruchu skautowego.