[Czuwaj] Kontrolowanie finansow i zaleznosci osobowe

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pon, 21 Maj 2007, 23:22:38 CEST

21-05-07, Rafal Bednarczyk <komendant w jamboree2007.zhp.pl> napisał(a):

> Teraz widac wyraznie, ze zmiany w zwiazku dotykaja juz bardzo
> mocno zasad tzw. ladu korporacyjnego co jest bardzo normalne
> i zwyczajne w firmach, a niesamowicie odkrywcze i budzace
> emocje w naszym ZHP.

Ja dodam tylko to , co pisałem juz kiedyś w róznych miejsach,
powołując sie na paskudne, śmierdzące imperialistyczne wzorce.
Niestety nie zachodnie, bo takze wschodnie, południowe i północne.

Jesteśmy właściwie ewenementem w skali światowej, jako organizacja
skautowa przynajmniej, ponieważ na prawdę rzadko gdzie odbywają sie
wybory na funkcje płatne.

Zjazd, w dowolnej formie, wybiera SPOŁECZNĄ RADĘ, która to rada
ZATRUDNIA osoby pełniące funkcje zawodowo.

Przy wyborach na społeczne stołki nie ma emocji i politykowania (bo
nie ma kasy). Nie no trochę oczywiście politykowania jest, ale o wiele
mniej, bo bodźce są inne.

RADA zatrudnia BIURO, czyli osoby pracujące operacyjnie. I rozlicza za
efekty. BIURO nie ma kadencji. Jak szef biura jest dobry, to może
działac nawet kilka ładnych lat.

Tak jest choćby w WOSM, gdzie obecnie wybieraliśmy właśnie EUROPEAN
COMMITEE, czyli komitet - społeczną radę.

Warto też dodać, że rada wybiera spośród siebie przewodniczącego, ale
to RADA rządzi, a nie jedna osoba. Bezwarunkowo. dodatkowo ZATRUDNIANY
jest skarbnik (za niemałe pieniądze) który jest czesto zewnętrznym
specjalistą. On też wchodzi w skład rady i jest to jedyny wyjątek.

W organizacji francuskiej zjazd odbywa się co roku i wybierana jest
wtedy 1/3 rady. Na zjazd, co już pisałem, przyjeżdżają wszyscy
szczepowi, śpią pod namiotami. Ale to już inna bajka :) W każdym razie
Dyrektor Generalny organizacji (szef biura) jest juz tam 6ty rok. Choć
rada się zmienia. Ale gość nieźle sobie radzi, więc czemu nie? W
radzie oczywiście działa kadencyjność, w biurze niekoniecznie.

W każdym razie struktura społeczna jest oddzielona od struktury
zawodowej. Nierozerwalnie I to struktura społeczna rządzi.