[Czuwaj] styl

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 14 Lis 2007, 13:51:55 CET

14-11-07, czesiek.harcerstwo <czesiek w harcerstwo.net> napisał(a):

> A możesz ujawnic na jakim to autorytecie się opierasz,
> który to stwierdził że mundur harcerski nie ma nic wspólnego
> z "polską tradycja mundurowa" ?

Czesiu. Ja nie opieram się na Mega Autorytecie, tylko stwierdzam, że
Główna Kwatera za naczelnika Maślanki stwierdziła (a następna Główna
Kwatera kontynuowała tę linię), że mundur harcerski jest strojem
organizacyjnym organizacji pozarządowej, który gdzieś tam w początkach
(jak każdy mundur skautowy) miał źródło w mundurach wojskowych, ale
OBECNIE rozwija się w swoim, niezależnym kierunku (notabene jak
mundury wojskowe, które już dawno rozwinęły się w swoich kierunkach i
sa od naszych o wiele nowocześniejsze).

Nie jesteśmy organizacją noszącą mundury w myśl wszelkich ustaw i
uchwał o tychże, a już na pewno nie jesteśmy organizacją
rekonstrukcyjną nosząca mundury z określonej epoki.

Jesteśmy wychowawcza organizacją młodzieżową noszącą swoje stroje
organizacyjne zwyczajowo zwane mundurami. Stroje te rozwijają się
swobodnie, tak jak chce tego organizacja (poprzez decyzje swoich
władz). Co więcej stroje te powinny odzwiercieldać bieżące czasy, co
samo w wobie jest także TRADYCJĄ (mundury harcerskie w roku 1920 były
naturalne dla roku 1920 a nie np 1863).