[Czuwaj] druhowanie

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 30 Lis 2007, 09:20:53 CET

26-11-07, T. Rex <trex w harcerstwo.net> napisał(a):

> Tak. Widziałem i słyszałem. Z racji obowiązków służbowych :-).

No więc żeby nie było. Odpowiedzi z OSP:

"Hmmm to znaczy się tak powiem ci jak to jest u nas w naszej jednostce
osp tak między sobą czy też prywatnie na jakichś spotkaniach gdzie
jesteśmy w swoim gronie to mówimy sobie po imieniu czy też na ty a
słowem druh druhowie zwracamy sie bardziej formalnie np. podczas
jakichś szczególnych uroczystości czy też używając korespondencji"

"U siebie w jednostce tak jak napisał Ludwinów. Lecz na oficjalnych
spotkaniach, posiedzeniach, zebraniach w szerszym gronie jak
najbardziej zwracamy sie do siebie druhu (funkcja, nazwisko lub jeśli
ktoś jest w bliższym kontakcie imię). Tak samo zwracaja się do nas
strażacy PSP."

Czyli... tak samo. Nie wyobrażam sobie, żeby ta forma była na poważnie
używana między ludźmi, na codzień. Archaizmy zachowują się w warstwie
oficjalnej, natomiast warstwa codzienności skutecznie je niweluje -
ot, życie.