RE: turboharcmistrz, było Re: [Czuwaj] Zjazd.

Lucjan Brudzyński lucbru w wp.pl
Czw, 6 Wrz 2007, 14:42:33 CEST

Chyba chcemy, a przynajmniej coniektórzy chcą  ..................

http://www.zhp.bydg.org/index.php?option=com_content&task=view&id=107&Itemid
=79

-------
Informujemy, iż ChKSI zmieniła Regulamin Pracy Chorągwianej Komisji Stopni
Instruktorskich Chorągwi Kujawsko-Pomorskiej ZHP. Wniosek o zatwierdzenie
zmiany został złożony do Komendy Chorągwi.

Na posiedzeniu w dniu 4.09.2007 Komisja rozpatrzyła wniosek Chorągwianej
Komisji Rewizyjnej z dnia 27.06.2007. We wniosku ChKR wskazała na
niezgodność treści Regulaminu Pracy ChKSI z regulaminem wyższego rzędu -
uchwałą Nr 20/XXXII Rady Naczelnej ZHP z dnia 24 listopada 2002 r. w sprawie
systemu stopni instruktorskich.

W załączniku do wskazanej uchwały Rada Naczelna określiła, iż "Zalecany czas
trwania próby wynosi od 1 roku do 2 lat". W Regulaminie Pracy ChKSI Chorągwi
Kujawsko-Pomorskiej określono, iż "maksymalny czas trwania prób na stopnie
może wynosić dwa lata, ale nie może być krótszy niż jeden rok". ChKSI
przychyliła się do wniosku ChKR, iż takie ujęcie w Regulaminie wskazanej
kwestii jest niezgodne z treścią i duchem Uchwały RN, w której określenie
czasu trwania próby jest wskazówką metodyczną. Określenie kategoryczne
minimalnego i maksymalnego czasu trwania próby wprowadza do próby
instruktorskiej dodatkowy warunek - niezwiązany z istotą próby
instruktorskiej. "Stopień instruktorski jest odzwierciedleniem poziomu
wiedzy, dojrzałości społecznej i umiejętności wychowawczych instruktora"
(Załącznik do Uchwały 20/XXXII RN, pkt II.1.). Ponadto wprowadzenie
rozwiązań bardziej restrykcyjnych niż ogólnie obowiązujące prowadzi do
nierówności traktowania prób na stopnie na terenie Chorągwi
Kujawsko-Pomorskiej i w innych częściach kraju. Wymagania szczegółowe nie
mogą być surowsze od wymagań ogólnych. Uchwała RN ZHP takiej klauzuli nie
zawiera, przeciwnie, w ust. 4 nakazuje dostosowanie regulaminu KSI chorągwi
i hufców do postanowień Rady Naczelnej.

W związku z powyższym komisja wnioskuje do Komendy Chorągwi o zmianę punktu
6 regulaminu. Proponowana treść (zgodna z brzmieniem 20/XXXII uchwały Rady
Naczelnej ZHP): "Zalecany czas trwania próby wynosi od 1 roku do 2 lat."

Ponadto ChKSI zaproponowała wprowadzenie innych zmian o charakterze
porządkowym.

Przewodniczaca ChKSI - hm. Aldona Żurańska
http://www.zhp.bydg.org/index.php?option=com_content&task=view&id=107&Itemid
=79

Co o tym sądzicie ?

Czesław

Nie zaskoczyło mnie to wcale...
Również nie zaskoczy mnie szybka zmiana regulaminu (np. dziś), zebranie się
komisji stopni i przyznanie stopnia dh. Łukaszowi Rycharskiemu (np. jutro).
Pochodzę z tej chorągwi - tego typu akcje nie są dla mnie nowością...

Lucjan Brudzyński 'Cyryl'
tel. 604 124 750
e-mail: lucbru w wp.pl