[Czuwaj] Re: Po zjeździe

Grzegorz Całek g.c w onet.pl
Wto, 11 Wrz 2007, 13:24:24 CEST

| Czemu więc RCŻ tak się podzielił - czemu nie znalazł KOMPROMISU ?
| Czemu nie mogliśmy mieć GK z Klepaczem i Sinicą w jednym ?
| Aha to są pytania retoryczne proszę na nie nie odpowiadać :)
|

| Bartek

Tu nie można mówić o podzieleniu się, bo - po pierwsze - formalnie RCŻ już
nie ma, a poza tym odejścia różnych ludzi z RCŻ były kwestią nie różnic
ideowych, ale efektem różnic w preferowanym sposobie, w jaki można zmienić
organizację, a także w ocenie stylu działania niektórych osób z Ruchu (np.
kilka osób z mojego hufca odeszło po naszej zbiórce wyborczej wspólnej z
Mokotowem - to tylko przykład, nie chcę do tego jednak wracać!).

Ideowo zaś myślę, że nic, absolutnie nic ludzi z RCŻ nie dzieli. Ciągle
chodzi o to, aby wszyscy instruktorzy mogli identyfikować się z
organizacją, chodzi o wierność naszym ideom, chodzi o jakość i
przejrzystość działań władz ZHP.

I powiem tak: trzeba kibicować tej ekipie, bo jeśli ekipa spod znaku RCŻ
nie osiągnie sukcesu, to na zjeździe za dwa lata wróci beton pełną gębą
pod hasłami, że "jastrzębie" nie dały rady, więc musi wziąć się za Związek
stary, sprawdzony korpus. I to będzie dopiero dziejowa porażka :(

GC