RE: [Czuwaj] ordynacja i zjazdy hufców

TOGRO.pl togro w togro.pl
Pon, 24 Wrz 2007, 21:40:24 CEST

Nie. To jest znaczaca roznica.

Punkt 21 Ordynacji Wyborczej ZHP brzmi:
"Informacja o terminie i miejscu zjazdu, proponowany porządek obrad zjazdu
oraz materiały zjazdowe i projekty uchwał muszą być przekazane uczestnikom
lub wysłane drogą pocztową w formie pisemnej lub na nośniku CD nie później
niż na 14 dni przed terminem zjazdu. Nie dotyczy to procedury odwoławczej."

Oznacza to, ze jeśli chcemy dokumenty przekazac osobiscie, to musimy to
zrobic najpozniej 14 dni przed zjazdem. Jeśli zas wysylamy, to obowiazuje
ten sam termin, tyle, ze to termin wysylki, a nie doreczenia. Wysylajac
zaproszenie wraz z materialami listem zwyklym, a nie priorytetem tracimy
kilka dni. A to oznacza, ze zainteresowani mogą otrzymac materialy nawet 7
dni przez zjazdem. Zdarza się bowiem, ze list "niepriorytetowy" idzie kilka
dni. I tez wszystko jest w porzadku, bo liczy się data wysylki, a nie
doreczenia.

Druga sprawa to potwierdzenie wysylki listu. List wcale nie musi być wyslany
jako polecony. Zdziwilem się, gdy to uslyszalem, ale podobno "wiekszosc tak
robi, bo jest taniej". U nas w hufcu zawsze zaproszenia wysylane były
poleconymi, ale teraz już wysylam zwyklymi, tyle, ze priorytetami. Co prawda
w razie wniesienia zastrzezenia, ze wysylka była zbyt pozno nie bardzo jest
jak przedstawic potwierdzenie wysylki, ale na ten argument uslyszalem
odpowiedz: "w koncu jestesmy harcerzami i nie oszukujemy".

Zupelnie inna sprawa, to sformulowanie "musza być przekazane uczestnikom".
Pamietam dyskusje podczas uchwalania tej Ordynacji, gdzie pozostawiono taki
zapis z pelna swiadomoscia jak wiele jest mozliwosci. Można zaproszenia wraz
z materialami wyslac droga elektroniczna (np. mailem) i zapisy ordynacji
zostaly zachowane. Wiec u mnie w hufcu na wszelki wypadek zaproszenia wraz z
materialami zostaly wyslane także ta droga.

Także sformulowanie "droga pocztowa w formie pisemnej" nie rozstrzyga o tym,
czy to ma być wysylka tradycyjna poczta, czy poczta elektroniczna. Bo to tez
jest poczta i tez zachowana zostala forma pisemna, a nie mowiona. Jedyne co
jest pewne to fakt, ze zgodnie z tym zapisem nie można wyslac zaproszen za
posrednictwem np. firmy kurierskiej, chyba, ze upewnimy się, ze otrzymali
zaproszenia 14 dni przed zjazdem - tu już nie ma mowy o wysylce 14 dnia.

Pozdrawiam
___________________
Tomasz Grodzki - togro w togro.pl
TOGRO - Komputery Sieci Internet
Józefów k.Otwocka05-420, ul. 3 Maja 63 C
tel./faks: +48 22 789-63-54 (9:00 - 17:00)
tel. kom.: +48 602-262-488 (8:00 - 22:00)
GaduGadu: 1469337
Zapraszamy na TOGRO.com.pl
Sklep internetowy: TOGRO.pl
Zewnętrzna obudowa USB 2.0 na dysk twardy - 85 zł -
http://www.togro.pl/index.php?p104
Głośniki 5.1 do PC i kina domowego - 129 zł -
http://www.togro.pl/index.php?p1360

Nasze aukcje na Allegro: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=43222