Re: [Czuwaj] Re: krzyż harcerski

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 1 Kwi 2008, 08:15:19 CEST

31-03-08, Grzegorz Skrukwa <greegors w icpnet.pl> napisał(a):

> Ktoś na tej liście rzucił, chyba g00rek (jeśli się mylę to przepraszam z
> góry), że ZHR miał 18 lat na to by wypracować własne symbole.

Nie, nie, nie. To nie ja. Ja choć uważam, że ZHP powinno posiadać prawo
dysponowania krzyżem  nie chciałbym w żaden sposób ograniczać korzystanie z
niego ZHRowi ani Stoharowi. Co do nowych organizacji - właśnie dlatego
chciałbym zostawić sobie to prawo.

Jednocześnie też wyobrażam sobie sytuację w któej to ZHR "odbija gdzieś w
kosmos". Jeszcze niedawno w ZHR u władzy była opcja (AFAIK) która chciała go
zamienić niemalże w ruch Rycerzy Niepokalanej, co byłoby dość odległe od
światopoglądowo otwartej i tolerancyjnej linii ZHP :)