[Czuwaj] arsenal

Michał Szyndel szyndel w gmail.com
Wto, 1 Kwi 2008, 20:48:46 CEST

2008/3/28 Iwona Jakimowicz <ijakimowicz w wp.pl>:

>  Pod Arsenałem zaprezentowana zostanie rekonstrukcja akcji odbicia
>  zakładników w wykonaniu żołnierzy Wojsk Specjalnych. Pokaz ma uzmysłowić
>  współczesnym widzom profesjonalizm oraz zaangażowanie młodych ludzi,
>  którzy uczestniczyli w tym wydarzeniu w marcu 1943 r.

Od razu zaznaczam, że nie byłem uczestnikiem rajdu i wybrałem się na
zakończenie Arsenału specjalnie po to, żeby zobaczyć rekonstrukcję.
Rzadko jest okazja, by zobaczyć coś tak ciekawego na żywo. Pogoda
zresztą sprzyjała, więc oprócz nas zjawiło się wielu mieszkańców
Warszawy, spora część jak przypuszczam bardzo luźno (bądź wcale)
związania z harcerstwem.
Piszę, bo chyba warto powiedzieć głośno i publicznie o farsie, jaką
mogli zobaczyć zebrani.

Proszę wszystkich o uważne przeczytanie cytowanego opisu przed
kliknięciem w link...
http://picasaweb.google.pl/szyndel/Arsena2008PokazZdjCiaByMeggy
(autorką wszystkich zdjęć jest Meggy Pomorska)

No i jeszcze wariacje na temat. Pokaz spóźnił się o jakieś 40 minut,
powód prozaiczny: "jeżeli się państwo nie przesuną o dwa metry do
tyłu, to pokaz się nie rozpocznie". Szkoda, że ta sama informacja
powtarzana była kilka razy. Nie wiem czy okolice Arsenału są tak
trudne do rozplanowania, na szczęście Szarym Szeregom się to jakoś
udało - inaczej nie byłoby pewnie okazji do organizacji rajdu. Efekt
był taki, że część widzów stałą baaaardzo daleko od miejsca pokazu,
tym bliżej natomiast skutecznie zasłaniali widok dziennikarze. Pokaz
trwał mniej niż minutę, po czym zaskoczeni, zezłoszczeni i zawiedzeni
widzowie mogli spokojnie się rozejść. Za komentarz niech służą
zasłyszane słowa pewnej dziewczynki: "Ale przecież to miało być
fajne!".

Żenada Druhny i Druhowie organizatorzy, żenada...

pozdrawiam,
hajder