[Czuwaj] Re: Zbieranie składek...

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 10 Kwi 2008, 07:00:15 CEST

Dnia 10-04-2008 o 06:29:20 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał(a):

Grzegorz Chęciński napisał:

> ... Otóż, drużyna liczy 18 osób, więc
> drużynowy zbiera od nich składki, wpłaca odpowiednią część do hufca i
> już.

Czyli postępuje jak należy

> Za trzy miesiące liczebność jego drużyny zmalała do 15 osób, więc -
> na mój chłopski rozum - od tylu osób powinien on zebrać składki za
> kolejny kwartał i wpłacić 80% do hufca.

I bardzo dobrze rozumujesz

> Hufiec zbiera jednak składki na podstawie spisu harcerskiego.

To niech sobie zbiera :) Tyle że nie wiem gdzie i od kogo :) Problemem
jest zrozumienie prostej sprawy. DRUŻYNY NIE PŁACĄ SKŁADEK. Składki są
płacone przez członków. Drużynowy przekazuje składki zapłacone przez
członków w części określonej przepisami do hufca i tyle.

> Jeśli zatem drużynowy w spisie wykazał 18
> osób, to... no właśnie, to co? Powinien dołożyć za brakujące trzy osoby
> z własnej kieszeni? A może prewencyjnie wykazać w spisie 12 osób?

A jeśli drużynowy miał na spisie 18 osób a później miał nabór i drużyna ma
30 osób to co ? Ma wpłacać kase tylko za wykazanych 18 ? Oczywiście że
nie. Ma zebrać tyle ile się należy od każdego członka i przekazać do
hufca. W ten sposób hufiec ma zysk, BO TO HUFIEC PŁACI SKŁADKI WEDŁUG
SPISU.
Oczywiście możemy się zastanawiać nad sensownościa takiego rozwiązania ale
to nie przekłąda się w żaden sposób na składki PRZEKAZYWANE  przez
drużynowego.

Po prostu hufce muszą dbać o rozwój, wtedy będą zawsze na plusie ;)

Cały problem polega na czytaniu ze zrozumieniem:

" Podstawą do określenia wysokości składek zbieranych przez hufce są dane
ze spisu harcerskiego uzyskane z roku bieżącego"
Kto to określa ? Hufce ? Czy Chorągwie ??? Oczywiście Chorągwie bo Hufce
NIE MOGĄ TEGO SOBIE OKREŚLAĆ. Hufce dostają tyle ilu mają członków I ANI
ZŁOTÓWKI WIĘCEJ (nie piszę tu o ściągalności składek bo to osobna sprawa).

sikor