[Czuwaj] Re: Stanowisko KPW...i jeszcze o składkach

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 10 Kwi 2008, 10:03:58 CEST

Cyryl napisał:

> Ups...
> Odznaki PTTK akurat są 'znakami towarowymi'  chronionymi patentem
> (polecam
> casus PTTK - PTT (sygn. VISA/Wa 455/07) troszkę pouczający i w naszym...

Co jednak nie zmienia postaci rzeczy. Błędny przykład i tyle. Mój błąd.

a co do składek
Ktoś wcześniej wyraził pogląd (przy omawianiu akcji zarobkowych) że
uchwała składkowa jest w takim razie niezgodna ze statutem.
Nie wiem czy ze statutem ale z różnymi przepisami polskiego prawa, moim
zdaniem, tak. Sytuacja w której osobiste zobowiązania są płacone z kasy
organizacji jest na 1000% nieprawidłowa i łamie prawo. Jeśli byłoby to
sformułowane np w sposób wskazujący na umożliwienie zarobkowania członkom
jednostki to co innego. Jest zleceniodawca, wykonawca, jest podatek,
zgłoszenia i wszystkie inne wynikające z prawa fakty. Natomiast jeśli to
organizacja ma płacić osobiste zobowiązania członków...

cyt:
§ 4
1. Zobowiązuje się harcerskie komendy do ogłaszania:
bieżącej analizy stanu wpłat składek członkowskich przez jednostki
organizacyjne i członków ZHP,
corocznego, w terminie do 31 marca, pisemnego sprawozdania z wydatkowania
środków pochodzących ze składek i opublikowania tego sprawozdania na
stronie internetowej komendy lub wywieszania na okres 1 miesiąca w
widocznym miejscu w siedzibie komendy, a w przypadku Głównej Kwatery ZHP
opublikowania w Internecie.
2. Drużynowi, szczepowi i inni instruktorzy powinni wyjaśniać członkom
gromad zuchowych, drużyn i szczepów wychowawczą rolę zbierania składek
członkowskich w wielkiej rodzinie skautowej, a także podejmować możliwe do
wieku i umiejętności członków jednostki działania zarobkowe z
przeznaczeniem na opłacanie składek członkowskich.

koniec cyt.

sikor