[Czuwaj] Ustawa o harcerstwie

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Wto, 15 Kwi 2008, 23:37:32 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):

>Słuchajcie, a może napisze ktoś ZA ustawa o harcerstwie? Bo wydaje mi
>się że jest trochę tych zwolenników, a nic nie pize. Z chęcią
>posłuchałbym argumentów, a raczej detali.

>g00rek

Goorek, czy Ty nie uważasz, że skoro w weekend Rada Naczelna uchwaliła, mniej więcej zakres ustawy, to może ktoś z tych głosujących "ZA" jednak nam coś napisze.

Chyba, że zdobyliśmy tajny szyfr, dzięki któremu zadając pytania na liście dyskusyjnej otrzymujemy odpowiedzi w treści nowej uchwały Rady Naczelnej ;)
W takim razie być może wystarczyło by, aby uszczegółowić nasze zainteresowanie :)

a tak na poważnie
miałem się długo nie odzywać, dopóki naprawdę nie dowiem się, o co tak naprawdę "ktoś" wnioskuje, postulując uchwalenie ustawy o harcerstwie
jednak nurtuje mnie takie bardzo podstawowe pytanie, bo widzę, że rzeczywiście idzie to w kierunku potwierdzenia ideałów harcerstwa w ustawie

ustawa jest aktem politycznym, a co się stanie, jeżeli w wyniku burzy politycznej za 12 lat dojdzie do władzy lewica i zmieni ustawę wprowadzając, że ruch harcerski powinien swoje ideały ukierunkowywać na poszanowanie związku kobiety z kobietą oraz mężczyzny z mężczyzną, czy wtedy ZHR i Zawiszacy zejdą do podziemia, czy stworzą ruch małkowskich?
a później do władzy dojdzie po 7 latach prawica w koalicji ze skrajną prawicą i zmienią ustawę o harcerstwie w ten sposób, że harcerka i harcerz muszą dążyć do zawarcia związku małżeńskiego, jako najlepszego modelu podstawowej komórki społecznej i ruch harcerski powinien potępić życie w konkubinacie, czy wtedy ZHP i jeszcze jakaś organizacja harcerska zejdą do podziemia, a może zmienią się w ruch skautowy, mocno zaznaczając swoją odrębność od ruchu harcerskiego?

tomek