[Czuwaj] Po co Chorągwie :)

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pon, 28 Kwi 2008, 23:54:18 CEST

Starając sie dochodzić do prawdy w temacie "po co nam chorągwie"
zauważyłem pewną zasadę. Nazywa się ona : współfinansowanie chorągwi.
Polega na tym, że każdy hufiec płaci daninę chorągwi. Wysokość daniny jest
uzależniona od wysokości przychodów hufca. I np. może to wyglądać tak, że
najmniejszy (mający najmniejsze przychody) hufiec płaci 3500zł a
największy... 25 000 zł. Przy ustalaniu daniny nie bierze się pod uwagę
właściwie żadnych innych danych. Np wysokiego zadłużenia hufca
wynikającego np z kredytu wziętego na remont budynku. Albo... nie bierze
się wogólę pod uwagę faktu, że stan kasy w danym hufcu wynosi... 0 zł
danina ma być i już.
Jestem ciekawy czy taka danina obowiązuje we wszystkich chorągwiach czy
tylko w tych najbardziej .... eeee...yyyy... "przedsiębiorczych".
Oczywiście inne opłaty na rzecz chorągwi takie jak procenty z dotacji
obozowych to zupełnie inna sprawa.
Wychodzi stąd wniosek: Chorągwie są niezwykle potrzebne. Gdyby ich nie
było hufce nie miałyby co robić z kasą i jeszcze przez to np.
finansowałyby działania programowe drużyn czy kupowałyby sprzęt. A tak...
problem z głowy, Casablanka. Komendy maja mniej problemów. Już nie muszą
myśleć co będzie bardziej przydatne. Nie ma kasy... nie ma problemu...
jest chorągiew.

pozdrawiam

sikor