Re: [Czuwaj] Po co Chorągwie :)

Michał Szyndel szyndel w gmail.com
Wto, 29 Kwi 2008, 15:55:28 CEST

2008/4/29  <seascout w o2.pl>:

>  > kilka: 1) "Tak! Wspierają programowo, organizacyjnie, pomagają pozyskać
>  > środki."
>
>  A co będzie, jesli komus pomagaja programowo, a nie pomagaja pozyskiwać środków?
>
>  Seascout

To jako "człowiek od badań" możesz w czynie społecznym ułożyć
odpowiednią. To chyba oczywiste, że taka ankieta jest skomplikowana,
bo byłaby bardzo złożona. Ocenę należałoby podzielić na kilka
kategorii i każdy ankietowany udzielałby odpowiedzi tylko w
dziedzinie, w której jest kompetentny (skarbnik - finanse,
programowiec - program, itd). Myślę, że takie badanie i jego wyniki
byłyby bardzo ciekawe, bo mogłoby się okazać, że chorągwie są
potrzebne, ale w tej chwili realizują głównie nie te zadania, które
powinny (czyli robią to czym nie umieją się zajmować - np. finansami).

To co napisałem to oczywiście uogólnienie i uproszczenie, bo skąd
pieniądze na szkolenia, jak nie mamy działu finansów (a chorągiew nie
zarabia, bo finansami zajmowała się źle), ale i tak wyniki takiej
ankiety mogłyby być interesujące. To samo można by zresztą powtórzyć
dla pozostałych władz ZHP - może istnieją lepsze rozwiązania niż te
regulaminowe, tylko z niewiadomych przyczyn nie są powszechne?
(pytanie chyba retoryczne, ale ponoć nie ma głupich pytań)

pozdrawiam,
hajder