Re: [Czuwaj] Pałatki...

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 17 Gru 2008, 13:06:56 CET

W dniu 17 grudnia 2008 11:07 użytkownik Anna Michalina Nowakowska
<michalina32 w wp.pl> napisał:

> I pałatki są zawsze za duże na dzieci.

Są za duże i są z brezentu, czyli materiału z którego nawet namiotów
turystycznych się już nie produkuje.
Ale tu nie o to chodzi. Chodzi o "smaczek retro" o którym kiedyś
pisałem w NT. Ów smaczek MUSI być wg wielu osób obecny w harcerstwie.
"Stara Dobra..." pałatka, "kostka", "glany" i inne tego typu rzeczy.
Czemu więc nie używamy latarek na płaską baterię, starych termosów i
kołder zamiast śpiworów?

Czemu znowu nie przyjmujemy do wiadomości że świat poszedł naprzód a
my znowu jestesmy maruderami?

Co do cen kolekcji ZHP - jako jej pomysłodawca i w pewnym sensie
twórca chciałbym tylko powiedzieć, że pierwsza seria kolekcji była
naprawde tania - ja wiem, że można kupić "polErtec" już za 20 zł, ale
i tak kurtka tego typu za 60 zł to dobra cena. Pewnie można ubrać się
jeszcze taniej w lumpeksie, a jeszcze taniej lub za darmo biorąc
rzeczy z darów. Tylko po co ta licytacja? Są harcerze z biednych
środowisk, ale gdyby w ten sposób i tylko w ten sposób mysleć o
harcerstwie pewnie trzebaby zapomnieć o obozach (za drogo) o
jakichkolwiek wycieczkach (za drogo).

Potem taki harcerz wyrasta rusza w dorosłe życie i... wielkie
zdziwienie. Bo tu druh nie przyniesie starych ubrań z magazynu, tu
druh nie organizuje wakacji za 100 zł.

A może byśmy tak uczyli harcerzy zarabiać i kupować rzeczy o dobrym
stosunku jakości do ceny? (vide Decathlon).

***

O badaniach nie będę mówił, ale człowiek ubrany w namiot wygląda
śmiesznie dla przeciętnego gimnazjalisty i nie potrzebuję do tego
badań. Sorry.