Re: [Czuwaj] Mundury, było: Pałatki...

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 17 Gru 2008, 13:40:02 CET

W dniu 17 grudnia 2008 13:34 użytkownik Marcin Bednarski
<parasol w harcerstwo.net> napisał:

> A w czym są lepsze? Moje środowisko używało takich bluz, a po pojawianiu się
> nowych mundurów przestało, bo nowe w niczym nie ustępowały bundeswherom.

Z punktu widzenia przeciętnego harcerza pewnie dużej różnicy nie ma.

Jest natomiast różnica w jakości materiału i to szczerze mogę
powiedzieć. Elanobawełna jest praktyczniejsza, gdyż wolniej się
odbarwia i jest odporniejsza na zniekształcenia, choćby kurczenie się
przy praniu. Tamten materiał jest tez milszy w dotyku, ma splot
atłasowy, nitka jest o wiele lepszej jakości (dłuższe włókna bawełny).

Niestety przy narzuconej oczekiwaniami cenie o jakiej już pisałem, nie
ma możliwości zastosowania takiego materiału. Na początku próbowaliśmy
go zastosować (tzn tańszy wariant), ale jak pewnie część z was pamięta
- dość szybko się pilił (mechacił).

Niemieckie wojsko ma o wiele większy budżet na mundury, i o wiele
większe zamówienia niestety.