[Czuwaj] Grudniowy numer Na tropie

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Wto, 23 Gru 2008, 22:00:58 CET

----- Original Message -----
From: "Rafał Suchocki" <suchy206 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, December 23, 2008 9:47 PM
Subject: [Czuwaj] Grudniowy numer Na tropie

> W grudniowym numerze Internetowego Magazynu Wędrowniczego znajdziecie:

> są nowoczesnym, patrzącym w przyszłość ruchem młodych ludzi, którzy
> chcą kształtować aktywnie swoją przyszłość. Harcerze po prostu tacy
> nie są. – O tym, co wydarzyło się w Poznaniu- Filip Springer.

Czytałem i w bardzo dużej części się muszę nie zgodzić z treścią. Chciałoby
się sparafrazować aż Roda Blagojevicha "Powstanie Wielkopolskie" to k...sko
wielka rzecz!". To nie jakaś tam zakichana wojenka sprzed lat. To
najważniejsze wydarzenie dla współczesnej tożsamości naszego regionu i
naszej chorągwi.  Nie jedyne zwycięskie powstanie, ale jedno z kilku
zwycięskich i największe z kilku zwycięskich. A w tym roku przypada akurat
90 okrągła rocznica. Poprzednia okrągła była w 1998 jeszcze w szarzyźnie lat
90-tych, a następna okrągła będzie w 2018 - jak wtedy będzie wyglądać Polska
i świat, trudno przewidzieć. Czy wg autora  chorągiew wielkopolska miała nie
organizować akcji programowej i zlotu z okazji 90 rocznicy?
Faktem jest że chyba nie wyszło najlepiej. Miasto i władze wojewódzkie nas
olały, na harcerskim apelu pod pomnikiem nie było nikogo poza harcerzami, no
i do tego katastrofa z bazą noclegową. Nie wiem czy pomysł z laskami
skautowymi był najfortunniejszy. Zapewne można było zrobić zlot powstańczy
tak, by bardziej był nastawiony na łączenie "wczoraj"; z "pojutrze".
Zapewne.
Ale łatwo jest krytykować po. Jakoś nie słyszałem o tłumach nowocześnie
myślących dynamicznych instruktorów wędrowniczych, którzy by bombardzowali
komendę Chorągwi Wlkp. pomysłami na zorganizowanie zlotu, ani protestami by
w ogóle Powstanie olać a zamiast tego podhaczyć się pod Klimat.
 O zlocie i kampanii "Czas Bohaterów" napiszemy w zimowym "Harcerzu
Rzeczypospolitej", ale na spokojnie, obiektywnie i bez uogólnień.

Pozdrawiam - Chwała bohaterom Powstania Wielkopolskiego, naszym wojakom,
szczunom z Poznańskiygo, co chwycili giwery i przegonili stąd Szkiebrów!

GS