[Czuwaj] było CMS jest stopnie harcerskie

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Pią, 1 Lut 2008, 08:55:49 CET

phm. Zbigniew Paweł Skupiński HR | 109 MDSH pisze:
> jak dla mnie problemem nie jest zły system stopni instruktorskich, ale
> bardzo zła praktyka powoływania na funkcję drużynowego
> szesnastolatków. Nadużywanie przez środowiska uzasadnionego wyjątku.

Problemem jest ranga drużynowego w naszej organizacji.
Bo w tej chwili człowiek-myjący-w-hufcu-okna-na-święta ma zdecydowanie
wyższą rangę niż przeciętny drużynowy.
Bo komendy hufców większość aktywności poświęcają na rozwiązywanie
swoich własnych problemów oraz kontakty z władzami wyższymi.
Bo obecna ordynacja wyborcza ogranicza wpływ drużynowych na wybór władz,
a przy zaradnym komendancie hufca pozwala ją w ogóle wykluczyć.
Bo nie ma nowoczesnego systemu szkolenia drużynowych.
Bo każdy instruktor na szczeblu hufca czuje się przełożonym drużynowych,
a nie pomocnikiem.

A zmiana systemu stopni instruktorskich mogłaby pomóc zmienić ten stan
rzeczy.
Żal tylko, że dyskusję na ten temat możemy tylko podglądać patrząc przez
ramię kolegom z ZHR, bo u nas, tak jak mówisz problemu nie ma, tylko
niektórzy drużynowi nie dorośli do swojej roli.

Marcin Wojtczak