Re: [Czuwaj] raport karny - śladem: Kto przed kim salutuje

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 15 Lut 2008, 09:40:09 CET

15-02-08, Marcin Wojtczak <majcin w autograf.pl> napisał(a):

> Powiedziałbym  raczej: 'jest to środek dyscyplinujący pozwalający
> doraźnie rozwiązać trudną sytuację".
> Nie nazwałbym tego świadomie stosowanym środkiem wychowawczym.

O właśnie. Tak też bym to nazwał. Wiadomo że czasami trzeba - bądźmy
realistami. Ale co innego doraźne stosowanie go, a co innego ujmowanie go w
nasze metody, nadawanie mu nazwy itp.

Chyba rozumiecie o co mi chodzi, u nas jest to częścią takiego oldskulowego
harc stylu, żwawo, raz, raz, apel karny, meldowanko, alarmik, bieg z menażką
wokół obozu.
Przecież to nie jest stosowane doraźnie. A dopóki nie będzie porządnej
dyskusji o tym, to dzieciaki nie nauczą się, że tak się nie robi. Piszę
świadomie dzieciaki, bo dziś często to dzieciaki są kadrą...