Re: [Czuwaj] Kto ma czynne prawo wyborcze na zjeździe hufca - prośba o wykładnię

Michał Szyndel michal w szyndel.info
Śro, 20 Lut 2008, 16:24:17 CET

20-02-08, seascout w o2.pl <seascout w o2.pl> napisał(a):
> Jeżeli mianowała ich rozkazem - to maja czynne prawo wyborcze.
>
> W moim hufcu "powołuje się" członków takich ciał, lub "podaje do wiadomości" składy, zeby uniknąć sytuacji, że członek grupy kwatermistrzowskiej ma czynne prawo wyborcze.
>
> Seascout

Idąc tym tokiem myślenia. Niektórzy szefowie zespołów zostali
mianowani rozkazem (wg. formułki: "Mianuję na funkcję...")
Wszyscy członkowie zespołów zostali powołani w skład (wg. formułki
"Powołuję w skład...")
Zdarzyła się też sytuacja, że szef zespołu został powołany hurtem
razem z członkami zespołu. Zostało wtedy wyszczególnione przy danym
nazwisku, że ta osoba jest szefem danego zespołu.

Zamierzam odwołać się do mojej komendantki w sprawie tego rozkazu,
gdyż uważam, że w zjeździe z prawem czynnym nie powinni generalnie
uczestniczyć członkowie zespołów a tym bardziej osoby bez stopnia
instruktorskiego. Czy waszym zdaniem wobec powyższego mogę odwołać się
do zapisu statutowego:

$21
1.Kadrę ZHP stanowią członkowie zwyczajni pełniący funkcje instruktorskie.
3.Funkcjami instruktorskimi są funkcje, które nie mają charakteru
dorywczego, to jest:
1)funkcja drużynowego lub kierującego podstawową jednostką
organizacyjną oraz inne stałe funkcje związane z realizacją zadań
statutowych powierzane w trybie mianowania przez właściwego komendanta
hufca, komendanta chorągwi lub Naczelnika ZHP,

Istotnie są tutaj dwie kwestie. "Tryb mianowania" i "związane z
realizacją zadań statutowych".

Czekam na głosy i podpowiedzi.

pozdrawiam,
hajder