[Czuwaj] Re: przetwarzanie danych.

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 26 Lut 2008, 15:51:57 CET

Dnia 26-02-2008 o 14:53:23 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał(a):

> Witam,
> właśnie pracujemy nad stroną internetową naszego środowiska. Podczas
> ostatniej Rady Szczepu rozgorzała dyskusja czy w sformułowaniu:
> "Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych
> dla potrzeb niezbędnych do realizacji założeń programowych Szczepu
> związanych z rocznym cyklem pracy (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.97 roku
> o Ochronie Danych Osobowych Dz. U. Nr 133 poz. 883)."
> mieści się np. zamieszczanie składu osobowego zastępów na stonie (imię i
> nazwisko, stopień, funkcja), punkcjacji, a także rozkazów ?
> [...]

Hmmm najlepiej pogrzebać na stronach GIDO :)
Tam się dowiesz, że imię i nazwisko same w sobie nie są danymi osobowymi.
Są tylko ich elementem. Więc takie zgody i zastrzeżenia nie są potrzebne w
konteksice tego co napisałaś no chyba, że w rozkazie podajecie iż chodzi o
Gienka Zenobka ur. 12-03-6785 r w Mysioburce... Inną sprawą są dane
osobowe będące w posiadaniu drużynowego czy organizacji (bo to już sa dane
umożliwiające zidentyfikowanie danej osoby). I tu spokojnie można wrzucić
malutkim druczkiem stosowne oświadczenie na dole druku zgody na
przynależność do drużyny.

cyt...
Art. 6.1)  1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie
informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania
osoby fizycznej.
2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się
na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
kulturowe lub społeczne.
3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby,
jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Tyle ustawa. Zwróć uwagę na sformułowanie "zidentyfikowanej lub możliwej
do zidentyfikowania osoby". Imię i nazwisko to stanowczo za mało by
zidentyfikować daną osobę.

Sikor